سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
۳ نفر

ویژه‌برنامه «نشاط سالمندی» که به همت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۱۶ تدارک دیده شده بود با استقبال شهروندان در بوستان شهید رجایی روبه‌رو شد.

بازی سالمندان

به گزارش همشهری آنلاین، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۶ درباره اهداف اصلی اجرای ویژه‌برنامه «نشاط سالمندی» گفت: «تقویت روحیه نشاط و شادابی، کاهش انزوای اجتماعی، حال خوب سالمندی، ارتقای جایگاه و منزلت سالمندی، فرصتی برای دیدار با گروه‌های هم سن و سال، ایجاد رقابتی سرگرم‌کننده و نشاط‌آور از جمله مهم‌ترین اهدافی بود که به‌دنبال آن بودیم».

سید مهدی حسینی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری حسب وظیفه و مسئولیت اجتماعی خویش برآوردن نیازها و خواسته‌های همه اقشار و گروه‌های سنی را مد نظر  قرار داده، افزود: «سالمندان‌ که همان بچه‌های دیروز محله و شهرند، امروز به اقتضای شرایط و موقعیت خود نیازها و خواسته‌هایی دارند که باید به آنها توجه کرد. سالمندان شهر، بیش از همه زمان‌ها به شادی و نشاط و دور شدن از مسائل و مشکلات روزمره زندگی نیاز دارند و امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی بتواند ما را به این مقصود برساند».

حسینی درباره جزئیات ویژه‌برنامه «نشاط سالمندی» توضیح داد: «باهماهنگی نواحی، سالمندان در گروه‌ها و تیم‌های مختلف نام‌نویسی شدند و طبق آمار، بیش از ٤۵٠ نفر از شهروندان به شکل منظم در این رقابت‌های جذاب شرکت کردند. در این برنامه سالمندان با شعار «می‌خواهیم سالم پیر شویم» در قابت‌هایی همچون «کوزه بر سر»، «دایره و سنگ» و «خانه رویایی» لحظه‌های شاد و پرنشاطی را گذراندند.»

 از میان ٣ رقابت یادشده، «دایره و سنگ» بیش از همه مورد استقبال سالمندان منطقه۱۶ قرار گرفته که از نظر کارشناسان اجتماعی علت اصلی آن به‌کارگیری تمرکز و هوش و بالابردن حس تعادل بدن در انجام حرکات بوده که برای این گروه سنی جذابیت بیشتری دارد.

کد خبر 693097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha