مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور از تصمیمات ویژه هیات نمایندگان رئیس‌جمهوری برای حل مشکل ترافیک تهران خبر داد و گفت ترافیک پایتخت سه ساله متحول می‌شود.

سردار محمد رویانیان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی دوشنبه (4 آذر)در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در آخرین جلسه هیات نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری موضوع مشکلات ترافیکی تهران مطرح و مقرر شد طرح جامع ترافیکی مصوب شورای شهر تهران سریعا در شورای عالی ترافیک کشور بررسی و پس از تصویب قطعی به ستاد حمل و نقل و سوخت برای اقدامات و حمایت‌های لازم در چارچوب قانون توسعه حمل و نقل ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه به نظر ستاد حمل و نقل و سوخت کشور موضوع ترافیک باید به صورت چند مرحله‌ای و در اسرع وقت سامان یابد، تصریح کرد: آنچه مسلم است در صورت همنوایی و هماهنگی شهرداری‌ها و شوراهای شهر خصوصا در پایتخت، با مجموعه دولت می‌توانیم ظرف مدت 3 سال تحولات قابل توجهی در عرصه ترافیک تهران و کلانشهرها ایجاد کنیم.

رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت کشور با تاکید بر اینکه باید پیش از آنکه به دنبال مقصر بگردیم با هدف قرار دادن «مشکل» در کنار هم و با اتحاد مشکلات را برطرف کنیم، افزود: بر این اساس ستاد حمل و نقل و سوخت کشور 3 راهکار کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای ترافیک در نظر گرفته است.

راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ستاد حمل و نقل و سخت کشور برای حل مشکل ترافیک تهران

سردار رویانیان گفت: در بخش کوتاه ‌مدت اقدامات انضباطی و طرح‌های ضربتی، اصلاح هندسی و مدیریت کامل تقاطع‌ها و نصب پمپ‌های کوچک بنزین و CNG به صورت ثابت و سیار به طور جدی در دستورکار است.

وی تصریح کرد: در بخش میان مدت نیز ایجاد سامانه‌های هوشمند مدیریت ناوگان تاکسی و اتوبوسرانی، سامانه هوشمند کنترل تخلفات و ترافیک برای پلیس، ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی به صورت شبکه‌ای و افزایش تعداد اتوبوس‌ها و ون‌ها در تهران در کنار توسعه جایگاه‌های بنزین برای کاهش ترافیک، مصرف سوخت و صفوف پمپ بنزین‌ها دیده شده است. از سوی دیگر در بخش بلندمدت نیز تحقق قانون توسعه حمل و نقل عمومی تا سال 1390 در دستور کار ستاد حمل و نقل و مصرف سوخت است.

طرح ویژه کوتاه مدت پلیس برای ترافیک تهران

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به دستور دو روز گذشته فرمانده ناجا در خصوص ساماندهی فوری ترافیک گفت: بر این اساس اقدامات تشدید کنترلی پلیس به صورت مقطعی با همکاری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت آغاز می‌شود.

وی در خصوص طرح ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:‌ اجرای این طرح مقطعی و کوتاه‌مدت که بزودی در تهران آغاز می‌شود شامل بخشهای مختلفی است که از آن جمله می‌توان به انتخاب یک منطقه از تهران به صورت آزمایشی برای اجرای تمامی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با استفاده از تمام ظرفیت‌های پلیس انتظامی و یگان امداد، سختگیری در اجرای طرح زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک تهران با کمک نیروهای یگان امداد و انتظامی تا سال آینده که دوربین‌ها برای کنترل محدوده نصب می‌شود و ... اشاره کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه این اقدامات هرچند اقدامات اساسی بشمار نمی‌آیند ولی آغاز خوبی برای اقدامات کوتاه مدت تلقی می‌شود افزود: معتقدیم چنانچه عزمی ملی در کنار مدیریت شهر تهران تحقق یابد می‌توانیم تا سال 1390 شاهد تحولات جدی در عرصه ترافیک تهران باشیم.

وی تصریح کرد: جزئیات بیشتر این طرح پس از هماهنگی‌های لازم اعلام می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه پلیس باید از دوربین و تجهیزات الکترونیکی برای کنترل ترافیک استفاده کند گفت: حضور پلیس مقطعی و کوتاه‌مدت است تا شهرداری و ارگانهای دیگر دخیل در زمینه حمل و نقل و ترافیک بتوانند کارهای خود را به طور کامل انجام دهند.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات نمایندگان ویژه رئیس‌جمهوری در خصوص واگذاری مدیریت حمل نقل و بار و مسافر در تهران و حومه آن به شهرداری تهران و ایجاد مدیریت واحد در بخش حمل و نقل پایتخت گفت:‌ اگر هر هر کدام از دستگاه‌ها وظیفه خود را درست انجام دهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: اگر شهرداری تهران وظیفه خود را در زمینه ترافیک خوب انجام دهد تا 20 درصد ترافیک تهران سامان می‌یابد.

کد خبر 69214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز