همشهری‌آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: پلیس بر اساس ضوابط با برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل فعلی نمایشگاه‌های بین‌المللی مخالف است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ هاشمی با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در خصوص قرارداد 300 میلیون تومانی این شرکت با راهنمایی و رانندگی برای برقراری نظم و امور ترافیکی در اطراف نمایشگاه در ایام برگزاری نمایشگاه‌ها در سال 87گفت: این اظهارت به اندازه همه دروغ‌های عالم کذب است.

وی تاکید کرد: هیچ قراردادی بین راهور تهران و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در این خصوص امضاء نشده چرا که راهور وامدار هیچ‌کس نیست و از این گونه اظهارات بسیار متاسفم.

رئیس پلیس راهور تهران در خصوص بخش دیگری از اظهارات مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مبنی بر این که هیچ موردی که دلیل بر تاثیر ترافیک نمایشگاه‌ها بر ترافیک اطراف نمایشگاه‌ باشد، مشهود نیست، تاکید کرد: بهتر است تاثیر برگزاری این نمایشگاه‌ها را از مردم سوال کنید.

وی گفت: در ایام برگزاری نمایشگاه‌ها، طی فاصله 150 متری جلوی نمایشگاه بین‌المللی تهران در بعضی اوقات تا 2.5 ساعت زمان می‌برد که فیلم و سوابق آن در مرکز کنترل ترافیک تهران موجود است و آقایان می‌توانند بیایند و ببینند. از سوی دیگر متاسفانه ظرفیت پارکینگی این محل تنها حدود 2 هزارو 500 دستگاه است این در حالیست که تعداد خودروهای افراد مراجعه کننده به این نمایشگاه‌ها بیش از 20 هزار دستگاه خودرو است.

رییس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران که برخی اقدامات دستگاه‌ها را غیرمسئولانه و یک همسویی ناخودآگاه با سیاست‌های تحریمی و بدخواهان ایران دانسته است، گفت: متاسفانه برخی تلاش دارند تا به تمام اشکالات برچسب سیاسی بزنند و به همه ‌آن‌ها رنگ و بوی سیاسی دهند، این در حالی است که همگان می‌دانند که بحث اصلی ترافیک است.

وی اینگونه اظهارات را سفسطه دانست و گفت: بهتر است آقایان به جای اینگونه جوسازی‌ها، به اصل مطلب بپردازند و به دنبال راه‌حل باشند.

رئیس پلیس راهور تهران گفت: مسئولیت ترافیک با راهنمایی و رانندگی است و وظیفه داریم هر گره‌ای که باعث مشکل در ترافیک شود را رفع کنیم.

وی با اشاره به نامه رییس‌جمهوری وقت به وزیر کشور در تاریخ 26 مردادماه سال 83 در خصوص محل فعلی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت: در این نامه به وزیر کشور ابلاغ شده که هرجه سریعتر نسبت به حذف نمایشگاه‌های پرازدحام اقدام شود. از سوی دیگر این مساله در شورای عالی ترافیک نیز به تصویب رسیده و قانون است؛ لذا آقایانی که در این مدت این مصوبه را اجرا نکردند باید پاسخگو باشند که چرا خلاف مصوبه دولت عمل کردند؟

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه در همان زمان هم درخواست شهردار وقت - دکتر احمدی‌نژاد - عدم برگزاری نمایشگاه‌های پرازدحام در این محل بود، افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تاکنون بارها هشدارهای لازم را در این باره داده و از این پس نیز اقدامات جدی را تا رفع این مشکل دنبال خواهد کرد.

وی تاکید کرد: انتظار راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ دقیقا عکس فرمایشات مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران بود و انتظار داشتیم کمک کنند مشکل برطرف شود نه اینکه اصرار به حرف‌های قبلی خود داشته باشند.

رییس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه محورهای اطراف نمایشگاه بین‌المللی تهران توان بار اضافی ترافیک را ندارد، گفت: نظارت و مدیریت بر ترافیک، رسالت ذاتی پلیس است و هیچگاه به دلیل منافع شخصی یا سازمانی خاص از آن کوتاه نمی‌آید.

وی در خصوص بخش دیگری از اظهارات مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران مبنی بر اختصاص خط ویژه برای نمایشگاه و عدم امکان سرمایه‌گذاری جدید دولت برای تاسیس نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: ایجاد خط ویژه نمایشگاه ماخذ قانونی ندارد و اگر قرار باشد هر سازمانی در کنار خود یک محل جذب سفر ایجاد کند بعد بخواهد بزرگراه را به آن بفروشند، یک هرج و مرج و بی‌نظمی حاکم می‌شود اما در خصوص سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز باید گفت که پلیس نمی‌تواند منتظر بماند تا بخش خصوصی برای رفع مشکل وارد عمل شود و اگر نشد تکلیف مردمی که ساعت‌ها در پشت ترافیک می‌مانند چیست؟ این سوالی است که مسئولان برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران باید به آن پاسخ دهند.

رییس پلیس راهور تهران در پایان تاکید کرد: راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ قطعا از این پس اقدامات قانونی را برای نمایشگاه‌های پرمخاطب برابر مصوبه شورای عالی ترافیک کشور در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران انجام می‌دهد.

کد خبر 70029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز