ما از حیات فراتر از زمین اطلاعی نداریم و هنوز هیچ مدرک قطعی هم در این خصوص وجود ندارد.

سیگنال فضایی

به گزارش همشهری آنلاین، ما سعی کرده‌ایم با تمدن‌های بیگانه (در صورت وجود) تماس بگیریم، اما تاکنون هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

با این حال، تصور اینکه واقعا یک تمدن بیگانه وجود دارد که در تلاش است با ما تماس بگیرد و تاکنون در این خصوص موفق نبوده، جالب است.

یک سیگنال رادیویی مانند ضربان قلب توسط دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا دریافت شده است. این سیگنال رادیویی که از یک کهکشان دور می‌آید با نظمی شگفت‌انگیز به ما چشمک می‌زند.

به چنین سیگنال‌هایی «انفجار سریع رادیویی» (Fast Radio Bursts) یا FRB می‌گویند. به طور کلی، FRB برای چند میلی ثانیه دوام می‌آورد، اما این FRB  هزار برابر بیشتر دوام آورده است. دانشمندان کشف کرده‌اند که این انفجارها هر ۰.۲ ثانیه یک‌بار اتفاق می‌افتد که این شبیه ضربان قلب است.

این FRB توسط دانشمندان FRB 20191221A تعیین شده است. این طولانی‌ترین FRB تا به امروز است.

سیگنال‌های رادیویی از یک کهکشان، میلیاردها سال نوری دورتر می‌آیند. منبع انفجارهای رادیویی ناشناخته است، اما به گفته دانشمندان این یک «تپ اختر» رادیویی یا مغناطیسی است که این سیگنال را منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دانیله میکیلی، فوق دکترای موسسه اخترفیزیک و تحقیقات فضایی کاولی در MIT (موسسه فناوری ماساچوست) می‌گوید: «چیزهای زیادی در جهان وجود ندارند که سیگنال‌های دوره‌ای دقیق ساطع کنند. نمونه‌هایی که ما در کهکشان خودمان می‌شناسیم، تپ‌اخترهای رادیویی و مگنتارهایی (ستاره‌های مغناطیسی) هستند که می‌چرخند و تابش پرتویی شبیه به فانوس دریایی تولید می‌کنند و ما فکر می‌کنیم این سیگنال جدید می‌تواند یک مگنتار یا تپ اختر روی استروئیدها باشد.»

این کشف در مجله Nature گزارش شده است.

کد خبر 690739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
    6 13
    هیچ سیگنالی غیر از اونچه که خداوند برای ما می‌فرسته به گوش و چشم نخواهد رسید.
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      6 1
      یکم بیشتر توضیح بده.