ناسا قصد دارد شروع به ساخت مجموعه‌ای از روبات‌های شناگر کوچک کند که می‌توانند اقیانوس‌های سیارات دیگر را برای یافتن موجودات فضایی جستجو کنند.

بیگانگان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، یکی از کارشناسان این آژانس فضایی ایده‌ای برای یک کاوشگر ذوب یخ ارائه کرده است که می‌تواند باری از روبات‌هایی به اندازه تلفن را به اعماق آب بفرستد.

چنین طرحی می‌تواند برای یافتن نشانه‌هایی از حیات بیگانه در زیر پوسته یخی قمر مشتری به نام اروپا یا قمر زحل به نام انسلادوس به ضخامت کیلومترها استفاده شود.

با انبوهی از روبات‌های شناگر کوچک، ما می‌توانیم حجم بسیار بیشتری از آب اقیانوس‌ها را کاوش کنیم و اندازه‌گیری‌های خود را با داشتن چندین روبات جمع‌آوری داده‌ها در یک منطقه بهبود ببخشیم.

این پروژه وحشی به درستی SWIM یا

Sensing With Independent Micro-Swimmers نامگذاری شده است.

طرح ویژه برای شناسایی موجودات فضایی | روبات‌های شناگر به دنبال حیات در اعماق آب‌های سیارات دیگر

یک تیم پس از تامین بودجه، ساخت نمونه‌های اولیه را طی دو سال آینده آغاز خواهد کرد. آنها قصد دارند روبات‌های گوه‌ای شکلی بسازند که حدود ۵ اینچ طول و ۳ تا ۵ اینچ مکعب حجم دارند.

تقریبا ۵۰ دستگاه از این روبات‌ها به نوعی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتوانند مانند ماهی‌ها با هم جمع شوند تا سرنخ‌هایی را پیدا کنند.

سفینه اصلی عمدتا کیت جمع‌آوری داده‌ها را در طول سفر طولانی از میان یخ‌های ضخیم حمل می‌کند. سپس می‌تواند اطلاعات را به یک فرودگر سطحی منتقل کند تا کارشناسان در زمین به مطالعه بپردازند.

ساموئل هاول، دانشمند تیم SWIM می‌گوید: «اگر بعد از آن همه سالی که برای ورود به اقیانوس طول کشید، از داخل پوسته یخی در جای اشتباهی بیایید، چه؟ اگر جای دیگری نشانه‌هایی از حیات وجود داشته باشد، اما جایی که شما وارد اقیانوس شده‌اید، وجود نداشته باشد، چه؟ با آوردن این انبوه روبات‌ها با خود، می‌توانیم به هر جایی نگاه کنیم تا خیلی بیشتر از آنچه که یک کرایوبات اجازه می‌دهد، محیط خود را کشف کنیم.»

بیشتر بخوانید:

از آنجایی که این ایده هنوز در مراحل اولیه آزمایش است، روبات‌ها هنوز به هیچ ماموریتی اعزام نشده‌اند، اما در هر صورت ناسا مشتاق پاسخ دادن به یکی از بزرگ‌ترین اسرار بشر است.

کد خبر 687966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رحمان IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    1 0
    اول منابع آبی سایر سیارات رو شناسایی ورصد کنن بعد دنبال حیات زیر دریایی این سیارات باشند