دانشمندان تصمیم گرفته‌اند یک نقاشی «اثر انگشت» منحصر به فرد را در فضاپیمای اقلیدس که قرار است در سال ۲۰۲۳ پرتاب شود، به فضا بفرستند.

فضاپیمای اقلیدس

به گزارش همشهری آنلاین، این ماموریت که با هدف کاوش در تکامل کیهان با کمک نقشه‌برداری سه بعدی انجام می‌شود، این نقاشی را به عنوان نمایشی از تمدن انسان به همراه خواهد داشت.

این نقاشی، کهکشان راه شیری را به تصویر می‌کشد و توسط لیزا پتیبون، هنرمند تجسمی به همراه ۲۵۰ دانشمند و همچنین دانشمند ابزار اقلیدس، تام کیچینگ خلق شده است. وقتی از کیچینگ در مورد انگیزه نقاشی پرسیده شد، گفت: «پس از عمر اقلیدس، این فضاپیما  فقط در فضا شناور خواهد بود. اگر آیندگان اقلیدس را پیدا کنند چه؟ آنها چگونه چیزی در مورد بشریت می‌دانند؟»

لیزا پتیبون نیز گفت که این نقاشی کمی از انسانیت را در پروژه اقلیدس اضافه می‌کند و کل تصویر توسط دانشمندان با فرو بردن انگشتان خود در رنگ انجام شده است.

لیزا در وب سایت آژانس فضایی اروپا گفت: «اگرچه اقلیدس همیشه از نظر مفهوم و مواد زیبا بوده است، اما واقعا چیزی در مورد افراد درگیر و انسانیت به عنوان یک کل بیان نکرده است. ما از خود پرسیدیم که آیا می‌توانیم کاری هنری انجام دهیم که با مردم صحبت کند. ما چیزی اصیل می‌خواستیم، نه کامل و نه خیلی شکیل. نتیجه یک اثر هنری با انرژی فوق‌العاده است که تمام انرژی افراد درگیر را جذب می‌کند.»

ارسال اثر هنری برای موجودات فضایی | فضاپیمای اقلیدس حامل پیام زمینی‌ها برای بیگانگان است

تصویر پس از حک شدن بر روی پلاک با استفاده از لیزر بر روی اقلیدس نصب می‌شود. یک شعر کوتاه از سایمون باراکلاف با فونت ماشین تحریر نیز در آن به نمایش درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

لیزا گفت: «این عنصری از انسانیت را به فضای تاریک و وسیعی می‌افزاید، جایی که تا وسعت دید ما، زندگی هوشمند دیگری وجود ندارد.»

کد خبر 688645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha