تماشای خورشیدگرفتگی از زمین بسیار شگفت‌آور است، اما تصورش را بکنید که این کار از فضا انجام شود. آن موقع است شگفتی معنای دیگری پیدا می‌کند.

خورشید

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت ناسا، در یک خورشید گرفتگی، ماه بین زمین و خورشید به گونه‌ای قرار می‌گیرد که سایه‌اش بر روی زمین می‌افتد. بسته به میزان انسداد ماه از خورشید، سه نوع خورشید گرفتگی وجود دارد.

رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا (SDO) بر روی یک کسوف جزئی تمرکز کرد. SDO، رصدخانه ناسا در آسمان است که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. SDO روز چهارشنبه خورشید گرفتگی جزئی ۳۵ دقیقه‌ای را از فضا ثبت کرد.

در طول ۱۲ سال گذشته، مشاهدات SDO برای درک خورشید بسیار مفید بوده است.

تصویر خارق‌العاده‌ای که ناسا منتشر کرد | تماشای خورشید گرفتگی از فضا

ناسا در وب‌سایت خود نوشت: «مشاهدات SDO در داخل خورشید با دینام خورشیدی شروع می‌شود؛ چرخش درون خورشید که میدان مغناطیسی آن را ایجاد می‌کند و هوای فضا را به حرکت در می‌آورد. علاوه بر این، SDO سطح خورشید را برای اندازه‌گیری مستقیم میدان مغناطیسی و جو خورشیدی، برای درک اینکه چگونه انرژی مغناطیسی با فضای داخلی مرتبط و به رویدادهای آب و هوای فضا تبدیل می‌شود، مشاهده می‌کند. در نهایت، SDO تابش شدید فرابنفش خورشید را که یک محرک کلیدی برای ساختار و ترکیب جو فوقانی زمین است، اندازه می‌گیرد.»

کد خبر 687470

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    44 4
    خدایا کیست که ترا بشناسد وشیفته ات نگردد.این یکی از قدرت‌های لایتناهی وجودت است حیف که کوردلان ترا نمی بینند وفقط بفکر جنگ ودنباپرستی هستند.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    35 5
    خداشکرت توچقدربزرگی وماچقدرکوچک دربرابرعظمت تو