این روزها باغ‌موزه‌ی کاخ نیاوران، میزبان آثار نقاشی ۲۰ کودک و نوجوان از دو کشور ایران و استرالیاست؛ آثاری با موضوع آب! اما نکته‌ی جالب این است که همین نمایشگاه به‌طور هم‌زمان و در آن‌سوی آب‌ها، در گالری روشن در کشور استرالیا هم در حال برگزاری است.

نياوران

این نمایشگاه با عنوان «یک دنیا، دو داستان» برپا شده و از یک‌شنبه، ۱۹ تیر (۱۰ جولای) تا یک‌شنبه، ۲ مرداد (۲۴ جولای) در هر دو کشور، میزبان علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه، کودکان و نوجوانان ایرانی و استرالیایی، اهمیت آب، این مایه‌ی حیات را در آثارشان به تصویر کشیدند.

در حاشیه‌ی هر اثر، عبارتی درباره‌ی آب به دو زبان فارسی و انگلیسی هم نوشته شده. مثلاً در حاشیه‌ی اثری به نام «رنگین‌کمان» اثری از «پیئر لورئر» این عبارت به چشم می‌آید: «آب از ابرها می‌چکد، باران یک اثر هنری زیبا می‌آفریند که نامش رنگین‌کمان است. رنگین‌کمان من را خوشحال و آرام می‌کند. باران انگار که دارد می‌رقصد و تاپ تاپ تاپ صدا می‌دهد.»

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲ مرداد ۱۴۰۱، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ به کاخ موزه‌ی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران (میدان شهید باهنر) مراجعه کنند. آخرین زمان ورود به مجموعه تا ساعت ۱۷ است.

کد خبر 689803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha