چیزی به سادگی یک پیاده‌روی سریع روزانه می‌تواند به ما کمک کند زندگی سالم‌تری داشته باشیم.

به گزارش همشهری آنلاین‎؛ پیاده‌روی می‌تواند به ما در رسیدن به وزن متعادل و پیشگیری از بیماری‌های مختلف ازجمله بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و بهبود خلق و خو کمک کند. برای بهره‌مندی از مزایای پیاده‌روی باید اصول صحیح آن را یاد بگیرید و بدون برنامه و بی‌هدف پیاده‌روی نکنید.

رسیدن به وزن طبیعی، کاهش چربی بدن، افزایش توان قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس از جمله مزایای پیاده‌روی سریع است.

پیاده‌روی سریع و مداوم، قدرت عضلانی بدن را چندبرابر کرده و مفاصل را هم تقویت می‌کند. برای بزرگسالان زیر ۶۰سال، پیاده‌روی سریع با شدت متوسط حدود ۱۰۰ قدم در دقیقه یا به عبارتی حدود ۵ کیلومتر در ساعت توصیه می‌شود.

پوشیدن کفش مناسب اولین اصلی که باید رعایت شود، چون کفش نامناسب باعث التهاب کف پا، کشیدگی عضله و درد زانو می شود. کفش مناسب کفشی است که قوس پا را به خوبی حفظ کند، سبک باشد و در عین حال زیرسازی خوبی داشته باشد.

کد خبر 688309
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • شهلا IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
    1 0
    پیاده روی اصلا ورزش ارزانی نیست چون اگر کفش خوب نپوشید خیلی زود دچار زانو درد و یا خار پاشنه می شوید و کفش خوب بالای دومیلیون است که اگر مرتب پیاده روی کنید باید هر شش ماه کفش را تعویض کنید.