رهمشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه 28 آبان با حضور در مجلس شورای اسلامی از صادق محصولی وزیر پیشنهادی کشور دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دور اول از جلسه دفاع از صادق محصولی وزیر پیشنهادی کشور با سپاسگزاری از خدا و ابراز خرسندی از فرصت حضوری دیگر در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آن‌ها به عنوان "همکاران و همراهانی عزیز" یاد و خاطرنشان کرد که با استفاده از این فرصت قصد دارد مقدمه‌ا‌ی کوتاه و نگاهی به شرایط کنونی کشور و جهان و ماموریت‌ها و مسوولیت‌های لازم در این شرایط داشته باشد و سپس به معرفی محصولی برای تصدی مسوولیت وزارت کشور بپردازد.

وی با اشاره به این‌که "همه عنایت داریم که به فضل الهی امروز در یکی از بهترین شرایط بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم" ادامه داد: به لطف خدا و وجود رهبری عزیز امروز وحدت و همدلی بین آحاد ملت برقرار است. عموم مردم آگاهانه و با توکل به خدا و هوشمندانه در صحنه‌های گوناگون حضور تعیین‌کننده دارند. کشور با همراهی‌های دولت و مجلس به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است. نیازهای کشور، برنامه‌های آینده کشور به طور مستمر در دستور کار مجلس و دولت است و هر روز حاصل این همدلی و تلاش در چهره‌ یک پروژه یا طرح یا خدمت جدید بروز و ظهور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در صحنه‌ علم و فناوری نشاط کامل حاکم است. به لطف خدا به لحاظ ضریب رشد علمی و سرعت رشد علمی در منطقه اول هستیم و به سرعت خود را از جایگاه چندم به جایگاه دوم رساندیم و به فضل الهی تا برنامه پنجساله به لحاظ علمی در جایگاه اول منطقه قرار خواهیم گرفت.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در عرصه‌ جهانی کشور و مردم ایران در اوج عزت و اقتدار قرار دارند. تهدیدهای روزمره که مدت‌های طولانی به طور علنی و بی‌شرمانه علیه ملت ایران ادامه داشت، امروز تقریبا به پایان رسیده است و هیچ قدرتی در عالم جرات این‌که فکر تهدید ملت ایران را در سر بپروراند ندارد. به فضل الهی امنیت در سراسر کشور برقرار است.

وی افزود: در جهت پیشرفت و رشد اقتصادی دولت و مجلس شبانه‌روز در حال تلاش و کوشش هستند. قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 با این‌که قریب به چهار ماه از ابلاغ آن می‌گذرد به سرعت در مسیر اجرا قرار گرفته و آیین‌نامه‌ها و ضوابطی که باید تهیه بشود، تهیه شده است.

وی تصریح کرد: در سفرهای استانی همه‌ نیازهای مردم در دستور کار قرار گرفته است. گرچه امسال سال آخر دولت است اما ذره‌ای از نشاط کاری دولت کم نشده است.

احمدی‌نژاد با اشاره به طرح تحول اقتصادی گفت: طرح بزرگ تحول اقتصادی با همراهی دولت و مجلس در مسیر عملیاتی شدن قرار دارد. دولت بر شعارهای خود و تعهداتش؛ عدالتخواهی، مهرورزی، خدمت و تعالی کشور ـ که تعهدات و شعارهای ملت است و بارها و بارها از زبان نمایندگان ملت مورد تایید قرار گرفته ـ پایبند است.

وی گفت: خدا را سپاسگذاریم که امور کشور با هماهنگی قوا تحت نظر رهبری عزیز در مسیر خود جلو می‌رود و همه چیز برای تحقق شعار بلند پیشرفت و عدالت آماده است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: عزیزان من شما به خوبی می‌دانید که امروز بیش از هر روز ما نیازمند همدلی و همکاری و همراهی هستیم. دشمنان زخم‌خورده؛ کسانی که اعتلای این کشور، اعتلای ارزش‌های الهی و آرمان‌های انقلابی، اعتلای نام امام و ولایت و موفقیت نیروهای انقلاب در دولت و مجلس را نمی‌پسندند، آن‌ها با همه‌ توان دست‌اندرکارند. می‌بینید که هر روز برنامه و طراحی جدید، از دورها و فرامرز از آن‌جا کوچ می‌کنند و فریاد می‌زنند و با تبلیغات اصرار دارند که صفوف به هم فشرده‌ی نیروهای انقلاب را در هم بشکنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما همه با هم برادریم و همه با هم در یک مسیر باید حرکت کنیم. یک آرمان، تعهد و یک حقیقت حاکم بر دل‌ها و رفتارهای ماست. حضور مجلس هشتم و دولت نهم امید فراوانی در دل ملت ما و سایر ملت‌ها ایجاد کرده است که باید قدر این نعمت الهی را بدانیم. فرصت‌ها را قدر بشناسیم و همه دست به دست هم دهیم.

وی یادآور شد: بنده دیروز عرض کردم که بعضی دلخوری‌ها و حرف‌ها و مسائلی در گوشه و کنار شنیده شد، این‌ها حرف‌های طبیعی است؛ چراکه هنگامی که همه می‌خواهیم با هم کار کنیم طبیعی است که بحث و اختلاف سلیقه، تفاوت نظر و گفت‌وگو پیش می‌آید. یک جا یک ماموری کم می‌گذارد و یا ممکن است یک نماینده‌ای اشتباه کند. این‌ها که اصلا در کار دو قوه و مسائل و آرمان‌های انقلاب و استحکام روابط عمیق بین نیروهای انقلاب دولت و مجلس اثری ندارد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کسانی که آن بیرون نشسته‌اند و ستاد تشکیل داده‌اند و شما می‌دانید و ما هم می‌دانیم به خیال خام خودشان می‌خواهند با برخی حرف‌های دم دستی و ابتدایی دلخوری و نقار ایجاد کنند، آنها بدانند به جایی نخواهند رسید و مایوس خواهند شد. آن روز نخواهد رسید که ببینند نیروهای انقلاب در مقابل هم ایستاده‌اند و فرصت را برای تحرک کسانی که روزی می‌خواستند همه‌ مملکت را یکجا بفروشند و چیزی نگیرند، بلکه چیزی هم بدهند، بیایند وسط و مساله‌سازی کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش درباره صادق محصولی، وزیر پیشنهادی کشور، گفت: جناب آقای مهندس محصولی را همه‌ شما می‌شناسید و شناخته‌اید. بنده از سال 56 در دانشگاه و از دوران انقلاب و صحنه‌های سنگین ایشان را می‌شناسم. ایشان در طول این دوران همواره در خط مستقیم انقلاب حرکت کرده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: در دورانی که افراد مسئله‌دار و سرانگشتان بیگانه در مقابل انقلاب ایستادند، ایشان جزء عناصری بود که در خط مقدم مقابله با آنها در دانشگاه و بیرون از دانشگاه قرار داشت و بعد هم در دوران دفاع مقدس حضور تعیین‌کننده‌ای داشت.

وی ادامه داد: بنده نمی‌خواهم وارد برخی جزئیات شوم اما دیدم برخی‌ نشسته‌اند و از بیرون حرف‌هایی زده‌اند که ایشان با فلان شهید عزیز چه اختلافی داشته و چه داشته است. این حرف‌ها از اساس ریشه ندارد. این حرف‌ها به کسی که خود را برای فداکاری در راه آرمان‌های انقلاب آماده کرده است، نمی‌چسبد.

رئیس‌جمهور هم‌چنین گفت: ما همه در مسیر انقلاب هستیم. در یک جلسه می‌نشینیم و با هم بر سر مصالح انقلاب بگومگو می‌کنیم. زمان می‌گذرد و خدا به یکی از ما توفیق شهادت عنایت می‌کند. بعد کسی بگوید که یادت هست آن فرد می‌گفت در آن جلسه آب را از این مسیر بکشیم و تو می‌گفتی که آب را از آن مسیر بکشیم. یادت است که با فلان شهید مخالف بودی! این‌ها به نظر من ادبیات درستی نیست و من یقین دارم که این‌ها اصلا در مجلس شورای اسلامی تاثیر ندارد.

وی ادامه داد: ساحت مجلس منزه از این است که عده‌ای بخواهند از پشت درهای بسته طراحی کنند و امواجی بفرستند و خیال کنند که اینها در نمایندگان محترم اثری می‌گذارد.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: مهندس محصولی یک نیروی توانمند و با سابقه‌ کاری در وزارت کشور و در سطوح بالا و مدیریت‌های کلان کشور است. آن دوره‌ای هم که به دلایلی از مدیریت‌های دولتی کناره‌گیری کرده در زندگی شخصی خود فردی مصمم و برنامه‌ریز بوده است؛ البته در این دوره که ما در دولت در خدمت ایشان هستیم خیلی از شما دیدید و در مسائلی که از سال قبل بود، آشنا هستید. بالاخره چهره به چهره با ایشان صحبت کرده و مدیریت و توان تحلیل ایشان را دیده‌اید.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز ما در وزارت کشور نیازمند فردی هستیم که کار را جمع و جور کند. بالاخره پنج شش ماه است که در این نهاد دچار تزلزل هستیم و فردی باید در آنجا محکم بایستد و کار را جمع و جور و مدیریت‌های استانی را هماهنگ‌تر و سرعت کارهای اجرایی را بیشتر کند. هم‌چنین همدلی را بین مجلس و دولت افزایش دهد و بحث امنیت را تحکیم و نهادینه کند، از سویی فضای سیاسی کشور را بهتر و صمیمی‌تر و پرنشاط‌تر از گذشته ایجاد و حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده سابقه آقای محصولی نشان می‌دهد توانمندی این کارها را دارد.

رئیس‌جمهور افزود: آقای محصولی چند سالی در وزارت کشور کار کرده و ذهنی سازمان‌یافته دارد و فردی منطقی است، هم‌چنین عمیقا پایبند به انقلاب و معتقد به همدلی، هماهنگی و همکاری بین همه‌ی گروه‌ها و قوا در مدیریت کشور است.

وی افزود: ایشان انتخاب و خدمت نمایندگان معرفی شد، هم‌چنین در روزهای گذشته در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها حرف‌ها زده شد و به نظرم شما اکنون آقای محصولی را خوب می‌شناسید و اگر نگوییم ایشان از نیروهای اصیل اولیه انقلاب است، بالاخره از بهترین‌های نسل دوم انقلاب است و زندگی‌اش را در این عرصه گذاشته است. امروز من هم تقریبا آن قدر که می‌شناسم - و البته خدا بر دل‌ها حاکم است-، در محضر نمایندگان مجلس می‌گویم محصولی آمادگی دارد هر روزی که تکلیف شود، بدون تردید و بلادرنگ به موضع ماموریتی که برای او تعیین می‌شود، اعزام شود و همه‌ دنیا را کنار بگذارد و این بدان معناست که او آماده‌ قطع ارتباط با دنیاست؛ یعنی در یک لحظه که تکلیف ایجاب کند، قیچی می‌کند و این خصلت ارزشمندی است.

رئیس‌جمهور افزود: پیشاپیش از همه‌ نمایندگان مخالف و موافق مجلس محترم تشکر می‌کنم و امیدوارم موضوع را دقیق بررسی کنند و به فضل الهی با رای خوب آقای محصولی برود وزارت کشور را جمع و جور کند؛ چرا که مصلحت نیست بیش از این وزارت کشور بدون مسوول ثابت باشد.

وی هم‌چنین خطاب به نمایندگان اعلام کرد بعضی نکات بین من و شما عزیزان مجلس است که در پایان جلسه می‌گویم.

کد خبر 68667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز