یکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه سیاسی: مجلس درحالی درباره گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت کشور تصمیم می‌گیرد که از 147عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس 68 نفر به وی رای مثبت دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی همشهری، در نشست فراکسیون اکثریت که با حضور صادق محصولی برگزار شد، ابتدا محصولی در سخنانی که 30دقیقه به طول انجامید، به ارائه برنامه‌های خود برای وزارت کشور پرداخت.

پس از اظهارات گزینه پیشنهادی وزارت کشور، 11 نفر  از نمایندگان به اظهار نظر پرداختند و سؤالات خود را مطرح کردند و سپس محصولی توضیحاتی درباره شبهات و سؤالات نمایندگان ارائه کرد.

به گفته ولی اسماعیلی، نماینده گرمی در مجلس، پس از پایان اظهارات محصولی، درخصوص رای اعتماد یا عدم‌اعتماد به وزیر پیشنهادی کشور، نظرسنجی شد که 68 نماینده رای سفید، 58 نماینده رای کبود و 21 نماینده رای زرد دادند.

رای سفید به معنای موافقت، رای کبود به معنای مخالفت و رای زرد به معنای ممتنع است. رای نه چندان در خور توجه فراکسیون اصولگرایان به محصولی درحالی اعلام شد که دیروز بسیاری از نمایندگان عضو این فراکسیون در گفت‌وگوهایی با خبرنگاران از نگاه مثبت این فراکسیون به محصولی و شرایط مساعد کسب رای اعتماد وی در مجلس خبر داده بودند.

اسماعیلی، عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس درخصوص رای مجلس به محصولی در جلسه روز سه‌شنبه مجلس گفت: این امر به فعالیت محصولی در فرصت باقیمانده بستگی خواهد داشت.

علی مطهری، نماینده مردم تهران نیز در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که نتیجه رای‌گیری که به آن اشاره کرد، چه بود، افزود: ممکن است فراکسیون درباره ارائه نتیجه این آرا رضایت نداشته باشد، ولی اگر فضایی که دیروز در جلسه فراکسیون برقرار بود، در جلسه رای اعتماد نیز حاکم باشد، قطعا محصولی نمی‌تواند از مجلس رای بگیرد.

مطهری اضافه کرد: حال حضور یا عدم‌حضور محصولی بستگی به رئیس‌جمهوری و خود وی دارد. محصولی عصر دیروز با مجمع نمایندگان شمال غرب کشور نیز جلسه داشت.

وزیر پیشنهادی کشور نیز در جلسه فراکسیون اقلیت مجلس حاضر می‌شود در‌حالی‌که گفته می‌شود این فراکسیون به محصولی رای اعتماد نخواهد داد.

نامه معرفی، سوابق و برنامه‌های محصولی برای تصدی وزارت کشور در جلسه علنی دیروز مجلس در صحن علنی توزیع شد

کد خبر 68534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز