همشهری آنلاین: گروهی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اواخر هفته جاری برای بازدید از تأسیسات هسته‌ای نطنز و اصفهان به ایران سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این گروه که تعداد آنها هنوز مشخص نشده حدود یک هفته در ایران حضور خواهند داشت.
بازرسان آژانس در ادامه نظارت مستمر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران و در چارچوب توافقنامه پادمان از فعالیت‌های تبدیل اورانیوم در اصفهان و غنی‌سازی اورانیوم در نطنز بازرسی می‌کنند.

علاوه بر اعزام گروه های بازرسی از سوی آژانس که تاکنون از مرز دو هزار و دویست نفر روز بازرسی نیز گذشته است، دوربین‌های این نهاد بین‌المللی به طور شبانه‌روزی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران در این مراکز نظارت دارند.

پیش از این خبرگزاری‌ها از اتمام و راه‌اندازی مراحل نهایی زنجیره 164 عددی سانتریفیوژها، پس از نصب دوربین‌های جدید بازرسان آژانس خبر داده بودند.[سابقه موضوع]


یک منبع آگاه در این باره تصریح کرد: فعالیت‌های ایران طبق برنامه و زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه پیدا خواهد کرد.
وی گفت: فعالیت های ایران بطور دقیق زیر نظر بازرسان و دوربین‌های آژانس قرار دارد و ایران بطور کامل مفاد توافقنامه جامع پادمان را رعایت می‌کند.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه دو آبان  آزمایش بر تجهیزات جدید غنی‌سازی اورانیوم در ایران را مورد تأئید قرار داد و گفت: «آبشار دوم سانتریفیوژ در ایران نصب شده و آماده راه‌اندازی است.»

کد خبر 6854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز