مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه شهری: محمد ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد جایگاه برگزاری نخستین اجلاس شهرداران پایتخت‌ها و کلانشهرهای آسیایی گفت: برگزاری نشست شهرداران پایتخت‌ها و کلانشهرهای آسیایی در تهران به تصمیم مجمع مجالس آسیایی اتخاذ شد و به تصویب مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی رسید.

وی بادرنظرگرفتن نقش کلانشهرهای آسیایی در توسعه قاره آسیا، برلزوم برقراری ارتباط مدیران شهری کشورهای این قاره تاکید کرد و اظهارداشت: با توجه به جایگاه ممتاز تهران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های آسیا پیش‌بینی می‌کنیم این نشست در همگرایی آسیا و نزدیکی شهرداران آسیایی نقش بسیارمهمی ایفا کند.

وی همچنین ابرازامیدواری کرد، این اجلاس از طریق تبادل تجارب مدیریتی و اتخاذ تصمیمات مشترک و قابل اجرا، زمینه ارتقای سطح مدیریت شهری در قاره‌ آسیا را فراهم کند.
اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران آسیایی در اواخر آبان ماه گفت: این اجلاس در ارتباط ما با دیگر کشورها بسیار مؤثر خواهد بود زیرا با ارتباط رودررو و چهره به چهره میان مسئولان ایران با دیگر کشورها بسیاری از مسائل فی‌‏مابین مطرح شده، حل و فصل خواهد شد.

علی اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز برلزوم تلاش ایران برای تشکیل دبیرخانه شهرداران آسیایی در ایران اصرار دارد.وی گفت: جمع‌‏آوری نقطه نظرات حکمرانان شهری و هماهنگی در یکنواخت‌سازی‌ و نزدیک کردن ایده‌های شهرداران کلانشهرها منجر به هماهنگی بیشتر کشورهای آسیایی خواهد شد و از این منظر به هدف تعیین شده در مجمع مجالس آسیایی مبنی بر شکل‌گیری مشابه اتحادیه اروپا درآسیا نزدیک خواهیم شد.

نماینده سلماس در عین حال برگزاری این اجلاس را ابتکار بزرگی ازسوی ایران دانست وگفت: اگر بتوانیم در اجلاس جاری اساسنامه و فعالیت‌های آن را به تصویب شهرداران کلانشهرها برسانیم و آیین‌نامه‌های داخلی آن را مصوب کنیم، موفقیت بزرگی برای مدیران کلانشهرهای آسیایی است.

ازسوی دیگر نژاد حسینیان دبیرکل مجمع مجالس آسیایی نیز درباره نتایج همگرایی شهرداری‌ها و شوراهای کلانشهرهای آسیایی گفت: شوراهای شهر و شهرداری‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی درایجاد آگاهی عمومی جوامع خود داشته باشند. وی با اشاره به یکی از زمینه‌های این همگرایی از نظر اقتصادی اظهارداشت: در زمینه اقتصادی نیز همگرایی می‌تواند عامل رشد اقتصادی و افزایش رفاه شهروندان باشد زیرا مسلم است که هرچه واحدهای تولیدی بزرگتر و دامنه عمل و محیط فعالیت و فروش آنها بیشتر باشد براساس اصل صرفه‌جویی می‌توانند شرایط مطلوب‌تری را برای ساکنین شهرها به‌وجود آورند.

کد خبر 68385

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز