جمعه ۲۴ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روز جمعه 24 آبان از خیرین کتابخانه ساز کشور در مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل سالن همایش‌های صدا و سیما تقدیر شد.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی شانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در مراسم دومین آیین تجلیل که با حضور محمدحسین صفارهرندی برگزار شد، عزت‌اله رییسی از شیراز، داوود پازوکی از پاکدشت تهران، سید احمد اخوان دستمالچی از یزد، سیدحسین رضازاده از اصفهان و ‌محمدرضا طالبیان از کرمان به عنوان خیرین کتابخانه ساز لوح و هدایای خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نمودند.

شانزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران 21 الی 29 آبان ماه سال جاری در تهران و سراسر کشور برپا است.

واحد مرکزی خبر نیز در گزارشی از این مراسم به نقل از وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: بر اساس آخرین نظرسنجی ها؛ میانگین سرانه کتابخوانی در ایران بیش از 10 دقیقه در روز است.
 
صفار هرندی در مراسم تجلیل از خادمان کتابخانه های عمومی از برخی که از آمار و ارقام 40 سال پیش در گزارش های مربوط به سرانه مطالعه کتاب درایران استفاده می کنند، انتقاد کرد و گفت: متوسط کتابخوانی در تهران نیز بیش از 15 دقیقه در روز است.

وی گفت: در بلژیک، اسپانیا، پرتغال و یونان نزدیک به 60 درصد مردم در طول 12 ماه گذشته کتابی مطالعه نکرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استقبال وسیع مردم از‌ نمایشگاههای منطقه ای و استانی گفت: پارسال در محرومترین استان ها، رکورد 500 میلیون تومان فروش کتاب را در نمایشگاه ها داشته ایم و دو سوم" ایرانی های کتابخوان"، برای خرید کتاب "هزینه" می کنند.

صفارهرندی تبلیغ کتاب را مظلوم خواند و تصریح کرد: قصد داریم در تفاهم نامه ای با رسانه ملی به معرفی و تبلیغ کتاب های فاخر بپردازیم و رغبت مردم را به مطالعه افزایش دهیم.

بخش خصوصی نهاد کتابخانه های عمومی کشور را با بیش از 1830 کتابخانه اداره می کند و قرار است تا پایان برنامه چهارم این تعداد کتابخانه به 4000 کتابخانه برسد.

همچنین تا پایان این برنامه، مجموع کتاب ها از 19 میلیون جلد کنونی به 40 میلیون جلد خواهد رسید.

کد خبر 68285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز