یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
۵ نفر

فعالیت نخستین سینمای تخصصی کودک پس از مدت‌ها وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در محله بهرود از سرگرفته شد.

سینما کودک

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: نخستین سینمای تخصصی کودک پایتخت، مرداد ماه سال ۱۳۹۹ در محله بهرود منطقه ۲ افتتاح شد. اما این مکان در این سال‌ها به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا و ایجاد شرایط بحرانی فعالیت چندانی به جز رونمایی از ۲ کتاب و برپایی چند نمایش کودک نداشت. در حالی‌که این سالن نمایش با ۱۱۰ صندلی از لحاظ رنگ‌بندی، نور، تصویر و صدا برای استفاده جذاب کودکان از فیلم‌ها طراحی شده و همه قابلیت سینمایی را دارد. حالا باگذشت حدود ۲ سال این سینما فعالیتش را با اجرای برنامه‌های جدید آغاز کرده است.

«امین تدین» مدیر سینمای تخصصی کودک دراین‌باره می‌گوید: «این سالن به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر نمایش فیلم‌ها، بتوان برنامه‌های مختلفی مانند تئاتر، جنگ شادی و... در آن اجرا کرد. به همین دلیل پیگیر دریافت مجوز برای اجرای چند نمایش هستیم. همچنین قرار است با دوبله چند انیمیشن کودک در حضور کودکان توسط عوامل اجرا در سینما انجام شود تا بچه‌ها از نزدیک با شیوه دوبله آشنا شوند. در این زمینه دوبله انیمیشن «شیر شاه» با حضور افرادی از جمله «محسن زرآبادی»، «علیرضا مبین»، «سحر چوبدار»، «فرشاد بهبودی»، «اعظم حبیبی»، «شیدا زینی» و.. اجرا می‌شود.»

بازگشایی سینمای تخصصی کودکان در بهرود | دوبله «شیرشاه» برای کوچولوها
اجرای نمایش برای کودکان در سالن نمایش تخصصی بهرود

همراه با خانواده

سینمای تخصصی کودک با ۲۵۰‌مترمربع مساحت در طبقه سوم سرای محله بهرود قرار دارد. تدین می‌گوید: «چون حوزه فعالیت سینما، کودکان است و آنها حتماً باید توسط والدین به محل بیایند. این امکان برای پدران و مادران در سرای محله بهرود وجود دارد که بتوانند از برنامه‌های‌سرا بهره‌مند شوند یا به همراه فرزندشان از برنامه‌ها استفاده کنند.»

این روزها فعالیت سینمای تخصصی کودکان شروع شده و در همین مدت هم بسیاری از مراکز فرهنگی و مدارس درخواست بهره‌مندی از ظرفیت‌های این مجموعه را داشته‌اند، تدین دراین‌باره می‌افزاید: « با شروع ضبط دوبله‌ها از تیر ماه فعالیت‌های این مجموعه بیشتر می‌شود و امیدواریم بتوانیم کودکان پایتخت را به فعالیت‌های این مجموعه جذب کنیم.»

بازگشایی سینمای تخصصی کودکان در بهرود | دوبله «شیرشاه» برای کوچولوها

کد خبر 680561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نعمت‌خواه IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    چه عجب مسئولان محترم یه ذره به فکر بچه‌ها افتادن! مراکز تفریحی،فرهنگی و هنری مخصوص کودکان خیلی کم هستش جدای از مکان‌هایی برای بازی کودکان اما اماکنی که کودکان بتونند نمایش و یا حتی اکران فیلم و موسیقی زنده مختص خودشون رو تماشا کنند خیلی کم هستش