سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
۹ نفر

۷ زندانی بدهکار به همت مشتریان قهوه‌خانه‌ای در محله تهرانپارس و نیکوکاران گروه جهای «ام‌البنین» (س)، در ماه گذشته (اردیبهشت) از زندان آزاد شدند.

آزادی زندانی

همشهری آنلاین- پریسا نوری: «محمدرضا صادقی» عضو گروه جهادی و از معتمدان محله تهرانپارس دراین‌باره می‌گوید: «مشتریان قهوه‌خانه و نیکوکاران گروه جهادی ام‌البنین (س) در  جدیدترین فعالیت خیرخواهانه‌شان در اردیبهشت ماه، با برگزاری گلریزان در قهوه‌خانه و جمع‌آوری مبلغ ۵۰ میلیون تومان، یک مادر و ۶ پدر زندانی جرایم غیرعمد و بدهکار را از زندان آزاد و موجبات شادی فرزندان و خانواده‌های این عزیزان را فراهم کردند.»

شروع ماجرا؛ خرید ویلچر

بهمن ماه سال گذشته بود که خبر تبدیل یکی از قدیمی‌ترین قهوه‌خانه‌های تهرانپارس به پاتوقی برای کمک به نیازمندان این محله منتشر شد. ماجرا از این قرار بود که «ابوالفضل جباری» صاحب قهوه‌خانه‌ وقتی چشمش به ویلچر شکسته پیرمرد دستفروش افتاد که گوشه‌ پیاده‌رویی نزدیک فلکه چهارم تهرانپارس با چند لیف و کیسه حمام بساط کرده بود، تصمیم گرفت با اندوخته صندوق صدقه داخل قهوه‌خانه، برایش یک ویلچر بخرد، اما پول صندوق کافی نبود. به همین دلیل یاعلی گفت و برای خرید ویلچر در قهوه‌خانه گلریزان برپا کرد. به چشم بر هم زدنی پول خرید ویلچر جور  و این موضوع مقدمه‌ای برای تبدیل قهوه‌خانه به پاتوق خیریه و تشکیل گروه جهادی ام‌البنین شد.

 مشتریان قهوه‌خانه  ۷ زندانی را آزاد کردند

اینجا پاتوق جوانمردان است

در مدت کوتاهی که از تشکیل گروه جهادی ام‌البنین (س) می‌گذرد، جوانانی که پاتوقشان قهوه‌خانه است در فعالیت‌های خیرخواهانه بسیاری از جمله بازسازی منزل نیازمندان، تهیه، بسته‌بندی و توزیع ارزاق، پوشاک، دارو، خرید گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان و... مشارکت داشته‌اند. صادقی دراین‌باره می‌گوید: «برخلاف باور عموم، خیلی از جوان‌هایی که به قهوه‌خانه می‌آیند جوانمرد و لوطی مسلک هستند و وقتی پای کار خیر وسط باشد کم نمی‌گذارند. هر بار که برای کمک به نیازمندان یا آزادی زندانیان در قهوه‌خانه گلریزان برگزار می‌کنیم، خیلی از جوانان با پرداخت ماهانه پای ثابت کار خیر می‌شوند و این قهوه‌خانه به پاتوق جوانمردان تبدیل شده است.»

کد خبر 680001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha