حدود ۹ هفته از سقوط ارزش بیت‌کوین می‌گذرد و اکنون می‌توان چشم‌انداز متفاوتی پیش روی این بازار پرنوسان در نظر گرفت.

بیت‌کوین

به‌گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، بیت‌کوین پرارزش‌ترین ارز دیجیتال در هفته‌های گذشته حدود دو سوم ارزش خود را از دست داد. اکنون پس از یک دوران سقوط، گمانه‌زنی‌ها درباره صعود مجدد این رمزارز مطرح شده است.

تاریخ کوتاه بیت‌کوین، پیش از این نیز شاهد سقوط ارزش این رمزارز بوده است. از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۵ مورد و از سال ۲۰۲۱ تاکنون سه مورد سقوط در بازار بیت‌کوین اتفاق افتاده است. دو سقوط قبلی در سال گذشته ۱۴ و ۱۰ هفته به طول انجامید و باعث شد ارزش بیت‌کوین بین ۴۵ تا ۴۷ درصد از دست برود.

سقوط‌های بیت‌کوین در سال‌های گذشته
نمودار سقوط‌های بیت‌کوین در سال‌های گذشته

از سویی نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ‌های جهانی و مسائل ژئوپلیتیکی، باعث شده ارزهای دیجیتال در لیست خرید افراد زیادی نباشند. رئیس استراتژی مالی در یک شرکت مدیریت سرمایه اعتقاد دارد بیت‌کوین در حال حاضر برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش جذاب نیست و هیچ‌کس این پتانسیل را نمی‌بیند که بیت‌کوین ۱۰ برابر بازده بدهد.

بیشتر بخوانید:

با این حال نشانه‌هایی هم در بازار وجود دارد که نشان‌ می‌دهد پادشاه رمزارزها یا همان بیت‌کوین می‌تواند مجددا شرایط رو به‌رشد را تجربه کند.

در سقوط اخیر بازار، بیت کوین نسبت به زمان اوج ۶۹ هزار دلاری در ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰، بخش عمده ارزش خود را از دست داد و حتی تا زیر ۲۶ هزار دلار سقوط کرد. اتر، توکن شماره ۲ از نظر ارزش بازار، نزدیک به مرز ۲۰۰۰ دلار قرار گرفته و از اوج ۴۸۶۸ دلاری حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 678735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha