همشهری آنلاین: رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی به مجلس برای تصدی پست وزارت رفاه، اقدام دولت در واگذاری سهام عدالت را اقدامی در چارچوب اجرای عدالت عنوان کرد و گفت: وزارت رفاه نقش اصلی را در شناسایی دهک‌های پایین ایفا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران که صبح یکشنبه 7 آبان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص صلاحیت عبدالرضا مصری وزیر پیشنهادی برای تصدی پست وزارت رفاه سخن می‌گفت، اظهار داشت: از برنامه‌های اصلی دولت اجرای عدالت است و هدفمند کردن یارانه‌ها که جزو مصوبات مجلس و برنامه‌های ضروری است،باید اجرا شود، اجرای عدالت ابعاد و مراحل گوناگون و اقدامات فراوانی را می‌طلبد.

وی با اشاره به آغاز واگذاری سهام عدالت در کشور از روزشنبه 6 آبان بیان داشت:گام اول در توزیع سهام عدالت برداشته شد،چرا که توزیع سهام عدالت یکی از بزرگترین اقداماتی است که با حمایت شما و برنامه‌های دولت آغاز شده و پیش‌بینی ما این است که برای تحقق عدالت بخشی از آن واگذاری به مردم است.

رئیس جمهور یکی از مراحل مهم واگذاری سهام عدالت را شناسایی دهک‌های پائین عنوان کرد و گفت:روز گذشته [شنبه 6 آبان] واگذاری بیش از چهار میلیون سهام عدالت آغاز شد که ما پیش‌بینی می‌کنیم حدود 5/1 میلیون نفر دیگر جزو دهک‌ها هستند که باید به آنها سهام عدالت واگذار شود و در اولویت قرار دارند.

احمدی نژاد اقدام دولت در واگذاری سهام عدالت را اقدامی در چارچوب اجرای عدالت دانست و گفت: وزارت رفاه نقش اصلی را در شناسایی دهک‌های پایین ایفا می‌کند.
وی با بیان این که کار دیگری که باید انجام شود هدفمند کردن یارانه‌ها است،اظهار داشت: دولت و مجلس باید با کمک هم هدفمند کردن یارانه ها را انجام دهند که نقش وزارت رفاه در این امر کلیدی و اساسی است.

رئیس جمهور با اشاره به هماهنگ سازی و یکسان سازی نهادهای حمایتی، تصریح کرد: نهادهای هماهنگ سازی در کشور وجود دارد که کارهای خود را انجام می‌دهند،اما خروجی آن برای ما روشن نیست که باید آن را ساماندهی کنیم.
وی با تاکید بر این که پوشش بیمه همگانی و هماهنگ سازی نهادهای بیمه گذار خواست دولت و مجلس است،گفت:تاکنون برای 70 میلیون نفر در کشور دفترچه بیمه صادر شده،ولی هنوز بیش از 6 میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای قرار ندارند و این هماهنگ سازی جز وظایف وزارت رفاه است.

احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود در حمایت از عبدالرضا مصری وزیر پیشنهادی برای تصدی پست وزارت رفاه، بیان داشت:برای پاسخ دادن به این نیازها و انجام درست این وظایف نیازمند یک برادر و فرد پرتلاش و آشنا به کار هستیم،که به آقای مصری رسیدیم و البته شما قبلاً نیز 3 تن از نمایندگان را به دولت دادید و انتظار ما از مجلس این است که به ایشان نیز رای بالایی بدهند تا آقای مصری نیز به جمع دولت بپیوندد.

کد خبر 6771

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز