یکشنبه ۷ آبان ۱۳۸۵ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

"عبدالرضا مصری" فرد پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، مصری سومین نماینده از مجلس هفتم است که به عنوان وزیر وارد کابینه دولت نهم می‌شود.

پیش از این، منوچهر متکی و داوود دانش جعفری نیز که نمایندگان تهران در مجلس هفتم بودند، به عنوان وزیران امور خارجه و امور اقتصادی و دارایی به کابینه دولت نهم راه یافتند.

مصری همچنین سومین وزیر در وزارتخانه جدید التاسیس رفاه و تامین اجتماعی است.

وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیدمحمد خاتمی تشکیل شد و اولین وزیر رفاه و تامین اجتماعی "محمدحسین شریف زادگان" بود که از مجلس هفتم رای اعتماد گرفت.

در پی، پایان یافتن عمر دولت خاتمی و روی کار آمدن دولت نهم، محمود احمدی نژاد "پرویز کاظمی " را بعنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت رفاه به مجلس هفتم معرفی کرد که از مجلس رای اعتماد گرفت.

کاظمی که برای یکسال مسوولیت وزارت رفاه و تامین اجتماعی را برعهده داشت ، چندی پیش از این سمت کنار رفت.

"علی یوسف پور" از سوم مهرماه با حکم رییس جمهوری مسوولیت سرپرستی وزارت رفاه و تامین اجتماعی را برعهده داشت تا اینکه رییس جمهوری.

سوم مهر در نامه‌ای به "غلامعلی حداد عادل" رییس مجلس "عبدالرضا مصری" را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت رفاه و تامین اجتماعی به منظور اخذ رای اعتماد معرفی کرد.

عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی متولد سال ‪ ۱۳۳۵‬در کرمانشاه و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی است.

مصری پیش از نمایندگی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، سمت معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) را بر عهده داشت.

کد خبر 6774

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز