دوشنبه ۳ مهر ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

رئیس جمهوری در پایان میثاق یکساله خود با وزیران در اولین گام با وزیر رفاه و تامین اجتماعی خداحافظی کرد.

به گزارش فارس، هنوز از جانشینی قطعی پرویز کاظمی که حدود یک سال پیش تصدی وزارت رفاه و تامین اجتماعی را به عهده گرفت، خبری در دست نیست.

پرویز کاظمی که در بررسی عملکرد وزارتخانه متبوع خویش نمره قابل قبولی کسب نکرده بود و به همین دلیل تقاضای ترک دولت را داشت که احمدی نژاد این درخواست را قبول کرد.
وزیر رفاه از نزدیکان خود در این وزارتخانه خداحافظی کرده است و قرار است تا چند روز آینده کارهای اداری محوله را انجام دهد.

طبق قانون دولت موظف است یکی از وزارتخانه ها را منحل نماید که اصلی ترین گزینه وزارت رفاه و تامین اجتماعی می باشد.

رئیس جمهوری در سال گذشته میثاقنامه ای را با وزرا به امضاء رسانده بود که بر اساس آن مقرر شده بود در صورت عدول از آن درباره ادامه کار وزیران در سال آینده (85 فعلی)تصمیم گیری شود.

متن کامل میثاق نامه رئیس جمهور با وزیران پیشنهادی به این شرح بود:


«بسم الله الرحمن الرحیم
الذین ان مکناهم فی الارض اقامواالصلوه واتواالزکوه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر ولله عاقبه الامور (حج41)
اللهم عجل لولیک الفرج والنصر واجعلنا من انصاره و اعوانه والمستشهدین بین یدیه و احفظ قائدنا
«میثاق نامه دولت اسلامی»


اینجانب با امضای این میثاق نامه در پیشگاه الهی و در محضر حضرت ولی عصر(عج) به قرآن مجید سوگند یاد می کنم تا زمانی که در دولت اسلامی مسئولیت دارم پاسدار و مجری تعهدات زیرباشم و با همه توان در تحقق آن بکوشم:

1- همه توان خود را صرف تحقق اهداف و برنامه های دولت اسلامی به ویژه اصول عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا و پیشرفت و تعالی مادی و معنوی کشور که برخاسته از اصول انقلاب اسلامی است، نمایم.

2- با همه توان از ارزش ها و فرهنگ اسلامی از جمله ولایت مطلقه فقیه، دین مداری، ایثارگری، شهادت طلبی، جانبازی در راه خدا، آزادی و آزادگی، ساده زیستی، پاکدستی، پاکدامنی، صداقت در گفتار و سلامت درعمل و رعایت شعائر اسلامی دفاع نموده و در راه ترویج آن بکوشم.

3- مدت زمانی را که در دولت اسلامی حضور دارم، وقف خدمت صادقانه و متواضعانه به مردم و رفع مشکلات آنان و پیشرفت کشور نموده و از حقوق مردم دفاع نمایم و در مقابل بدخواهان ملت و متجاوزان به حقوق عمومی با قدرت بایستم.

4- در گزینش همکاران، شایسته سالاری و معیار تقوا، مجاهدت در راه خدا، شجاعت، مردمداری، کاردانی و کارآمدی، ساده زیستی، روحیه خدمت گزاری و عشق به مردم را بر هر معیار دیگری ترجیح دهم و از هر نوع رابطه بازی، گروهگرایی و جناح بازی به شدت خودداری نمایم.

5- با همه توان در جهت موفقیت دولت تلاش نمایم، موفقیت خود را در موفقیت و پیروزی دولت بدانم، از تصمیمات دولت به طور کامل تبعیت نمایم و در اجرای آنها بکوشم و از هر اقدام ناهماهنگ جداً خودداری نمایم.

6- همراهی و همدلی و وحدت اعضای دولت و کار جمعی را یک اصل خدشه ناپذیر دانسته و از هر اقدامی که این اصل را خدشه دار کند، خودداری نمایم. با شجاعت نظرات خود را در دولت مطرح کنم، همه امور را در درون مجموعه دولت بررسی نموده و تصمیم نهایی را ولو مغایر با نظر خودم باشد با جدیت و صداقت اجرا نمایم و از طرح مسائلی که موجب وهن دولت در اذهان مردم گردد، اجتناب کنم.

7- در مدتی که در دولت حضور دارم از هر نوع فعالیت اقتصادی شخصی و تلاش برای جمع آوری ثروت بپرهیزم و به دریافتی از دولت در زندگی شخصی اکتفا نمایم.

8- در حفظ بیت المال و کاهش هزینه های دولت و جلوگیری از ریخت و پاش ها و مصارف غیرضرور و اسراف با همه توان بکوشم.

9- در ارتقای کیفیت کار و تحقق برنامه های دولت درافزایش بهره وری تلاش نمایم.

10- با همه توان با اشرافیگری دولتی، تجمل گرایی، فقر، فساد و تبعیض مبارزه نمایم.

11- خدمت به محرومین و مناطق محروم را در سرلوحه اقدامات خود قرارداده و آن را یک ارزش بی بدیل بدانم.

12-همه جای ایران عزیز و همه ایرانیان گرامی را شایسته خدمتگزاری دانسته و در راه آبادانی و رفع محرومیت از همه آنان با تمام توان بکوشم.

این میثاق یک تعهد الهی است و عدول از آن به هر ترتیب به منزله نقض تعهدات اسلامی است.»

گفتنی است میثاق نامه مذکور پیش از ارائه اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس توسط آنان امضاء شده است.


 

کد خبر 4753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز