یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

رییس جمهوری اسلامی ایران، بخش تعاون را یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد کشور دانست و گفت: عدالت اقتصادی یکی از پایه‌های اصلی برپایی عدالت است .

محمود احمدی نژاد که روز یکشنبه 14 آبان در دفاع از وزیر پیشنهادی‌اش برای تصدی وزارت تعاون در مجلس سخن می‌گفت با تاکید بر اهمیت تعاون در جامعه،خاطرنشان کرد: متاسفانه تا امروز سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور کمتر از ‪ ۵‬درصد است و ما باید برای افزایش این سهم تلاش کنیم.

رییس جمهوری ارتقاء سهم تعاون براساس سیاستهای ابلاغی تا سقف ‪۲۵‬ درصد از کل اقتصاد کشور" و "توزیع سهام عدالت در قالب تعاونی‌های استانی و شهرستانی " را دو ماموریت سنگین و پرحجم عنوان کرد که به عهده دولت گذاشته شده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز که‌ دولت باکمک مجلس تلاش می‌کند تا تقاضای سنگین در حوزه عدالت و اشتغال را سروسامان دهد،یکی از کارهای مهم تشکیل و توسعه شرکتهای تعاونی و همچنین حمایت‌های کارشناسی و مالی و سرمایه‌ای از این تعاونیها است .

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت برای انجام این ماموریت‌ها نیاز داشت که یک تجدید سازمان در این وزارتخانه انجام دهد .

احمدی نژاد از محمد ناظمی اردکانی وزیر سابق تعاون به عنوان یکی ازبرادران خوب و یاران دولت نام برد و گفت: ایشان در جای دیگری مسوولیت پذیرفته و همکاری خود را با دولت ادامه خواهد داد .

رییس جمهوری ادامه داد: برای این تجدید سازمان از برادر عزیز محمد عباسی دعوت کردیم و ایشان پذیرفت، شما نیز ایشان را بخوبی می‌شناسید و نیازی به توضیح بیشتر در معرفی ایشان نمی‌بینم.

احمدی نژاد همچنین از رای اعتماد بسیار بالای نمایندگان به عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی تشکر کرد و گفت: رای اعتماد شما حتما در قوت و قدرت تصمیم‌گیری ایشان موثر خواهد بود .

رییس جمهوری در پایان تصریح کرد: به یاری خدا شما نمایندگان محترم با رای بالا به آقای عباسی کمک خواهید کرد که تا تحقق برنامه‌های وزارت تعاون شتاب بیشتری بگیرد.

کد خبر 7366

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز