مدت کوتاهی پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، دولت این کشور در توییتر درخواستی برای دریافت وجوه به شکل بیت‌کوین، اتر و تتر ارسال کرد.

ارز دیجیتال

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از کوین‌تلگراف، به گفته مایکل چوبانیان، بنیانگذار صرافی دیجیتال «کانا» در کی‌یف و رئیس انجمن بلاک‌چین اوکراین که به‌روزرسانی‌های منظم را از طریق حساب توییتر خود منتشر می‌کند، مجموع دریافتی اکنون بیش از ۶۰ میلیون دلار است.

برخلاف حمایت‌هایی که دولت‌ها در سرتاسر جهان تعهد کرده‌اند، این بودجه در عرض چند دقیقه و نه چند هفته در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفت.

برای افراد، ارزهای دیجیتال می‌توانند روشی بالقوه نجات‌دهنده زندگی برای فرار از بحران‌ها باشند. یک برنامه‌نویس کامپیوتر از لویو گفت که به لطف بیت‌کوین از جنگ فرار کرده است.

با خودروهایی که پول نقد می‌گرفتند و بسیار محدود بودند و صف‌های عظیم در بانک‌ها، او توانست تمام پس‌انداز خود را انتقال دهد و از مرز به لهستان بگذرد؛ جایی که اکنون داوطلب می‌شود تا با مقابله با تبلیغات آنلاین و تشویق روس‌ها به صحبت کردن، به اوکراین برای پیروزی در جنگ دیجیتال کمک کند.

با این حال، همین ابزار برای جابه‌جایی سریع مبالغ هنگفت برای روس‌ها نیز در دسترس است. با وجود تحریم‌ها در اقتصاد متعارف، الیگارش‌ها و افراد عادی به‌طور یکسان به دنبال یافتن راه‌های جدیدی برای جابه‌جایی پول و اجتناب از مکانیسم‌هایی هستند که هدف آن قطع کردن روسیه از جریان‌های مالی جهانی است. این مهم اما با ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر خواهد بود.

در عین حال نباید فراموش کرد که مراقبت کردن از ارزهای دیجیتال نیز داستان پیچیده‌ای برای خود دارد و کیف‌های پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری هر کدام‌شان داستان‌های خود را می‌توانند در یک بحران در پی داشته باشند.

کد خبر 674769

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha