ژائو کراوینیو، وزیر امور خارجه پرتغال گفت که این کشور فروش یک خانه مجلل ۱۰ میلیون یورویی را به دلیل اینکه احتمال بسیار زیاد دارد، متعلق به رومان آبراموویچ، میلیاردر روسی تحریم شده باشد، مسدود کرده است.

آبراموویچ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، ثبت املاک این عمارت در استراحتگاه مجلل کوئینتا «دو لاگو در آلگاروه» راکد مانده است؛ یعنی نمی‌توان آن را فروخت، اجاره یا رهن داد. این اتفاق در ۲۵ مارس و به درخواست وزارت خارجه، صورت گرفته است.

کراوینیو در حاشیه نشست ناتو در برلین در این خصوص گفت: «ما یک اعتقاد قوی داریم که به‌طور کامل تأیید نشده که این خانه متعلق به رومان آبراموویچ است. چالش اینجاست که بسیاری از تحریم‌شدگان اموال و دارایی‌های‌شان به نام خودشان نیست.»

طبق گزارش روزنامه پوبلکو که در ابتدا این ماجرا را گزارش کرده بود، مالک پیشین باشگاه چلسی، ۱۵ روز قبل از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین از طریق شرکت «میل‌هاوس ویوز» مستقر در دلاور، سعی کرده است که این ملک را بفروشد.

با این حال، یکی از سخنگویان آبراموویچ به رویترز گفت که او هر ملکی که در پرتغال دارد، ارتباطی با آن شرکت ندارد. در واقع ما هرگز نام این شرکت را نشنیده‌ایم.»

به نوشته پوبلیکو، بزرگ‌ترین بانک پرتغال متوجه این اقدام برای فروش ملک شده و به مقامات هشدار داده است.

بیشتر بخوانید:

آبراموویچ به دلیل ارتباط با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، از سوی دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا تحریم شده است. او داشتن چنین روابطی را همواره رد می‌کند.

کد خبر 676494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha