باتوجه به معضلات تامین انرژی برای تولید برق و مصرف انرژی بالای استخراج رمزارزها و همینطور ملاحظات زیست‌محیطی، برخی شرکت‌های رمزارزی حالا توجه ‌ویژه‌ای به ماینینگ با استفاده از منابع تجدیدپذیر دارند.

بیت کوین

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، امروز در جهان دیگر وقتی صحبت از معادن می‌شود منظور منحصر به معادن ذغال سنگ و یا سایر مواد معدنی که با بیل و کلنگ سروکار دارد، نیست. امروز در جهان مفهموم معدن شکل جدیدی نیز به خود گرفته و آن معادن استخراج ارزهای دیجیتال هستند. در این معادن به جای بیل و کلنگ انبوهی از کامپیوترهای محاسبه‌گر برای استخراج واحدهای رمزارز مشاهده می‌شود.

برای استخراج رمزارزها، این معادن پر از کامپیوتر که ماینر نامیده می‌شوند در عین رقابت با سایر معادن در جهان، درصدد یافتن پاسخ یک معمای پیچیده ریاضی هستند.

با  پیوستن رایانه‌های بیشتر یا سایر ماینرها به شبکه، کار سخت‌تر می‌شود. چنین عملیات‌های محاسباتی به منظور استخراج واحدهای رمزارز مستلزم صرف انرژی بسیار است. به عنوان نمونه انرژی مصرفی برای استخراج بیت‌کوین، معروف‌ترین رمزارز جهان، معادل مصرف انرژی کل کشورها در کل جهان بوده است.

حالا دولت‌ها بر اثر مصرف بیش از اندازه انرژی برق دچار نگرانی شده‌اند و به عنوان نمونه در چین استخراج رمزارز ممنوع ‌است.

به منظور حل مشکل تامین انرژی برای استخراج رمزارزها حالا یک شرکت بلاک‌چین کانادایی به نام Hive در منطقه «بودن» در شمال سوئد که به مازاد تولید برق ارزان و تامین‌شده از منابع تجدیدذیر خود شهره شده، به استخراج رمزارز مشغول است.

این شرکت بر استفاده از انرژی سبز و تجدیدپذیر برای استخراج ارزهای دیجیتال متمرکز است.

اریکسون مشاور شرکت می‌گوید استخراج‌ رمزارز با انرژی از ظرفیت مازاد منطقه انجام می‌شود که در غیر این صورت هدر می‌رفت؛ به عبارت دیگر، خانواده‌های منطقه به این مازاد انرژی نیازی ندارند.

گرچه Hive و دیگر شرکت‌های رمزارزی روزبه‌روز به سمت انرژی سبز برای تأمین انرژی خود روی می‌آورند، اما تعداد زیادی از شرکت‌های دیگری هم هستند که هنوز  در مسیر تجدیدپذیری منابع تامینی خود قرار نگرفته‌اند و بر منابع سوخت فسیلی برای تامین انرژی خود تکیه کرده‌اند.

ممنوعیت چین در استخراج رمزارزها خبری خوشایند برای طرفداران محیط ‌زیست است، اما یافته‌های جدید مطالعه‌ای در ماه فوریه نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان در واقع به مناطقی از جمله قزاقستان و ایالت‌های جنوبی ایالات متحده مانند تگزاس و کنتاکی که سوخت‌های فسیلی سرشار، روی آوردند.

کد خبر 673903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha