همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه سوریه گفت: اگر آمریکا به طور رسمی درباره‌ حمله خونین به سوریه و عبور از مرز این کشور توضیح ندهد، دمشق احتمالا به اقدامات "دردناک‌تری" متوسل خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه هرالد تریبیون، سوریه در واکنش به حمله 26 اکتبر آمریکا به این کشور که به گفته دمشق هشت کشته بر جای گذاشت،[حمله بالگردهای آمریکا به منطقه مرزی سوریه] دستور تعطیلی یک مدرسه و مرکز فرهنگی آمریکا در دمشق را صادر کرد.

اما ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه، گفت: این اقدامات مقدماتی هستند. وی هشدار داد، ممکن است سوریه در آینده واکنش‌های خود را تشدید کند. معلم به جزییات بیشتر اشاره نکرد.

وزیر امور خارجه‌ سوریه اظهار داشت: کنترل مرزها میان لبنان و سوریه در راستای منافع دو کشور بوده و نیروهای سوریه به حمایت از مرزها می‌پردازند و تعدادشان از 700 تن تجاوز نمی‌کند.

وی درخصوص سفر میشل عون رهبر مارونی‌های لبنان و رهبر جریان آزاد ملی این کشور به سوریه گفت: او از رهبران برجسته‌ی لبنان است و هر زمان که بخواهد می‌تواند به سوریه سفر کند.

ولید معلم این سخنان را در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی ماهواره‌یی ANB لبنان بیان کرد.

واشنگتن به طور رسمی این حمله را تایید نکرده است، ولی مقامات آمریکایی می‌گویند هدف این حمله یک مقام بلند پایه القاعده در عراق بوده است.

کد خبر 67399

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز