صحبت از اولین‌هاست. رد پای یکی از اولین‌های پایتخت را باید در جوار بزرگراه شهید حقانی جستجو کرد. نخستین بوستان بانوان که با نام «بهشت مادران» شناخته شده، 14سال پیش همین‌جا بر فراز تپه‌های عباس‌آباد افتتاح شد. بهشتی که روز به روز با استقبال بیشتر بانوان روبه‌رو شد و حالا با برنامه‌های پر و پیمان میزبان بانوان است.

بهشت مادران

همشهری آنلاین - راحله عبدالحسینی: با آغاز روز و نخستین ساعات صبح، بانوان در گروه‌های دوتایی و چند تایی سربالایی بوستان را طی می‌کنند. خوش و بش کنان آماده می‌شوند تا ورزش صبحگاهی را آغاز کنند. برخی هم ترجیح می‌دهند در مسیرهای مشخص شده  پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنند. چند نفری تمرین یوگا و مدیتیشن را انتخاب کرده‌اند. تعدادی هم برای تمرین بدنسازی با تجهیزات نصب شده در مسیر سلامت مشغول ورزش هستند. بهتر است بگوییم بوستان  بهشت مادران با طبیعت چشم‌نواز بر فراز تپه‌های عباس‌آباد انگار همه چیز را برای آغاز یک روز تازه و پر انرژی فراهم کرده است.
 

اینجا بهشت مادران و دختران است | یوگا بر فراز تپه‌های عباس‌آباد//

عکاسی و فیلمبرداری ممنوع!

در گوشه گوشه این بوستان 20 هکتاری آرامش و امنیت برای بانوان، به عنوان نیمی از جمعیت پایتخت، فراهم است. شنبه تا چهارشنبه از ساعت5 تا 19 این بوستان شش دانگ به نام بانوان است. البته روزهای تعطیل درها به روی خانواده باز است و همه اعضای خانواده می‌توانند از امکانات بوستان بهره‌مند شوند. حصار سبزرنگ بلندی که دور بهشت مادران کشیده شده است این امکان را به دختران و زنان می دهد که بدون حجاب در گشت و گذار کنند. خیال‌تان هم راحت باشد که استفاده از دوربین عکاسی و فیلمبرداری و عکاسی با موبایل در ساعات اختصاصی حضور بانوان ممنوع است.
 

اینجا بهشت مادران و دختران است | یوگا بر فراز تپه‌های عباس‌آباد//

فرصتی برای دورهمی دوستانه

«رویا دانشور» مدیر بوستان بهشت مادران می‌گوید: «علاوه بر امکاناتی که در بوستان برای بانوان در نظر گرفته شده به مناسبت‌های مختلف، ویژه برنامه‌هایی اجرا می‌شود. برنامه‌هایی همراه با مسابقه و سرگرمی تا بانوان در آن به رقابت بپردازند و مهارت‌های خود را محک بزنند.» مخاطبانی که به دنبال برنامه‌های فرهنگی و هنری هستند، در جریان باشند که در این بوستان یک خانه فرهنگ تمام عیار هم دایر است. خانه فرهنگ حورا، از آموزش موسیقی و نقاشی تا خیاطی و بافتنی را برای بانوان برگزار می‌کند. کودکان هم بی‌نصیب نیستند و برنامه‌های آموزشی برای آنان هم برگزار می‌شود.

«زهره قاسمی» می‌گوید: «به همراه مادرم و دخترم به این بوستان می‌آییم. زمانی که دخترم در کلاس آموزشی شرکت می‌کند من و مادرم در بوستان پیاده‌روی می‌کنیم. سکوت و آرامشی که در این بوستان هست را جای دیگری پیدا نمی‌کنیم. علاوه بر این تا چشم کار می‌کند فضای سبز است و آسمان. از سر و صدای ماشین هم خبری نیست.»

«مریم نجاتی» مادر دو فرزند که برای ورزش صبحگاهی به بهشت مادران آمده می گوید: «از دیدگاه من بهشت مادران، محیط امن و در عین حال زیبا و آرام برای بانوان است که می‌توانیم هم تفریح کنیم و هم اوقات فراغت را بگذرانیم. برای تولد دخترم دوستانش را اینجا دعوت کردم که خیلی خوش گذشت.»

بهشت مادران با داشتن آب‌نما، آلاچیق‌ها و پوشش گیاهی بسیار متنوع به محل خوبی برای دورهمی‌های دوستانه تبدیل شده‌است.
 

اینجا بهشت مادران و دختران است | یوگا بر فراز تپه‌های عباس‌آباد//

نگرانی‌هایت را به آب بسپار

«تست آبگیری مجدد استخر در حال انجام است و به امید خدا بعد از ماه مبارک رمضان سالن استخر هم فعال می‌شود.» این را دانشور می‌گوید و می‌گوید: «بانوان هم برای شنای تفریحی و هم برای آموزشی می‌توانند از استخر استفاده کنند. شنا و آب‌درمانی می‌تواند از نگرانی‌های روزمره که معمولا جز لاینفک زندگی مادران است، کم کند.»

این استخر روباز می‌تواند انگیزه‌ خوبی برای بانوان باشد تا برای رفتن به بهشت مادران برنامه‌ریزی کنند. بوفه هم با انواع و اقسام خوراکی‌های خوشمزه فعال است تا خودتان را به یک نوشیدنی گرم یا ناهار دلچسب مهمان کنید. علاقه‌مندان به کتابخوانی هم می‌توانند ساعتی را در کتابخانه بگذرانند و برای دوستداران گل و گیاه فرصت حضور در کلینیک گل و گیاه مهیاست.

در همین نزدیکی

بهشت مادران در بزرگراه حقانی جنوب به شمال، تقاطع رسالت واقع است. خوب است بدانید در پایتخت 5 بوستان ویژه بانوان دیگر هم راه‌اندازی شده. بوستان نرگس در چهارراه یافت‌آباد، بوستان پردیس بانوان در سه راه افسریه، بوستان ولایت-شهربانو در انتهای بزرگراه نواب، بوستان ریحانه در چیتگر، بوستان مرضیه دباغ در بزرگراه بابائی.
 

اینجا بهشت مادران و دختران است | یوگا بر فراز تپه‌های عباس‌آباد//

کد خبر 672731

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha