مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران به همشهری‌آنلاین گفت: «بانوان در پارک مادر و کودک با پوشش عادی و حجاب حضور خواهند داشت. بنابراین پارک مادر و کودک به گونه‌ای محصور نمی‌شود که دید نداشته باشد. ‌این قسمت بوستان دارای این ویژگی است که اگر بانوان بخواهند ورزشی انجام دهند و از وسیله‌های ورزشی استفاده کنند،‌ هیچ معذوریتی نخواهند داشت.»

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: این پارک‌ها در مناطقی ایجاد خواهد شد که بوستان‌های خانواده به حد کفایت وجود داشته باشد تا اگر تمام اعضای خانواده، خواهان استفاده از فضای پارک هستند،‌ دچار مشکل نشوند و در مقابل نیز اگر خانمی بخواهد به تنهایی از فضایی استفاده کند، نگرانی موضوعات مختلف را نداشته باشند و از قسمت مادر و کودک بهره ببرد.

او در رابطه با امکانات پارک مادر و کودک توضیح داد: قرار است تدارکاتی در این بخش متناسب با نیازهای مادر، کودک و بانوان دیده شود. پارک مادر و کودک به دو شکل ایجاد خواهد شد، راه اول این است که بخشی از پارک را به این موضوع اختصاص دهیم و راه دوم نیز این است که با توجه به تعداد پارک‌های منطقه، دو بوستان کنار یکدیگر انتخاب خواهند شد و یکی از بوستان‌ها به عنوان پارک مادر و کودک و دیگری با کاربری عادی به فعالیت خواهند پرداخت.

دراین باره بیشتر بخوانید؛ حصارکشی و تفکیک جنسیتی در پارک مادر و کودک نداریم | نحوه حضور بانوان و ابزار اجرایی پارک مادر و کودک

گزارش: تحریریه همشهری‌آنلاین

تصویر: آرشیو همشهری

تدوین: مهناز عباسیان

کد خبر 670743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha