چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

کریم اعظمی: این هنر آرش برهانی بود که غروب دوشنبه تمامی حاضران در ورزشگاه آزادی را شگفت‌زده کرد.

درست مثل فصل قبل که ساده‌ترین موقعیت‌ها را در چند قدمی دروازه از دست می‌داد تا برای هواداران استقلال جای هیچ عکس‌العملی باقی نماند جز اینکه روی پاهای خود بایستند و با چشم‌های بهت‌زده و متعجب خود علیه برهانی شعار بدهند، فوتبالیستی که حالا با 9 گل زده آقای گل ایران است. شاید تمدید قرارداد برهانی یک خبر بد برای هواداران استقلال بود وقتی قلعه‌نویی هم برای حفظ این مهاجم که بدترین فصل فوتبالی‌اش را پشت‌سر گذاشته بود تردید داشت. بی‌جهت نبود که علی نظری‌جویباری شبانه‌روز برای جذب ابراهیم توره تلاش می‌کرد ولی حالا این مهاجم گران‌قیمت سنگالی تبدیل به یک مهره سوخته برای سرخ‌ها شده و برهانی سکوهای ورزشگاه آزادی را به تسخیر خود درمی‌آورد.

 یک سال آرش نبودم

  • تماشای این آرش برهانی که به ساده‌ترین حد ممکن هت‌تریک می‌کند، برای خیلی‌ها قابل تصور نیست. قبول داری؟

راستش نمی‌دانم چطور جواب این سئوال را بدهم ولی من فصل بسیار بدی را پشت‌سر گذاشتم، البته اطمینان داشتم که یک روز همه چیز درست می‌شود. همه نسبت به من بدبین شده بودند ولی از فصل قبل تجربیات زیادی را به دست آوردم.

  •  چه عواملی باعث تغییر آرش برهانی شد؟

بازیکنان تیم خیلی کمکم کردند و حالا همه دوست دارند که من گل بزنم. از کادرفنی هم باید تشکر کنم چون زحمات زیادی برایم کشیدند و تمرینات ویژه‌ای را در نظر گرفتند تا به شرایط خوبی برسم در ضمن هواداران نیز نسبت به من لطف داشتند.

  •  فکر می‌کنی چرا فصل پیش همه چیز علیه تو بود؟

من در 6 هفته ابتدایی 4 گل برای استقلال زدم ولی تیمم نتیجه نمی‌گرفت و این موضوع در عملکرد تمامی بازیکنان تأثیر گذاشت. متأسفانه جوی علیه من به وجود آمد که باعث شد تا تمرکز و روحیه‌ام را از دست بدهم و آرامش نداشته باشم.

  •  حالا دیگر نمی‌توان به برهانی لقب یک مهاجم  گل‌نزن را داد، اینطور نیست؟

من قبلاً‌ هم گلزن بوده‌ام. فصل قبل از تمامی بازیکنان بیشتر گل زدم و این منصفانه نیست به من بگویند مهاجم گل‌نزن. فصل قبل اتفاقاتی پیش آمد تا یک سال آرش واقعی نباشم ولی حالا خوشحالم که شرایط عوض شده است.

  •  فکر می‌کنی آقای گل شوی؟

موفقیت استقلال از موفقیت فرد مهمتر است و اول به فکر نتیجه‌گرفتن تیم هستم و در کنارش دوست دارم عنوان آقای گلی را هم از آن خود کنم.

  •  کدام مهاجم را اصلی‌ترین رقیب خودت می‌دانی؟

همه آنهایی که الان مدعی آقای گلی هستند.

  •  به نظر تو استقلال چقدر برای قهرمانی شانس دارد؟

شانس زیادی داریم. فکر می‌کنم پتانسیل رسیدن به قهرمانی را داشته باشیم البته از حالا زود است که در این مورد حرف بزنیم.

  •  آخرین باری که در لیگ‌برتر هت‌تریک کردی کدام بازی بود؟

2 سال پیش و قبل از اینکه از پاس به لیگ امارات بروم، در بازی با سپاهان هت‌تریک کردم و 3 گل به مهدی رحمتی زدم. از سالی که به لیگ‌برتر آمدم در تمامی فصل‌ها هت‌تریک کردم و فقط سال گذشته نتوانستم این کار را انجام بدهم.

  • قلعه‌نویی در هفته‌های گذشته بارها ترکیب مهاجمانش را عوض کرده و با این شرایط در بعضی از بازی‌ها نیمکت‌نشین می‌شوی. این موضوع باعث ناراحتی تو نمی‌شود؟

خیر، من هر وقت بازی کنم انگیزه دارم و این مسائل ناراحتم نمی‌کند.

  • می‌گویند قرار است فصل آینده به اروپا بروی؟

من چند سال پیش باید می‌رفتم ولی هنوز هم دیر نشده است.

  •  آیا از تیمی پیشنهاد داری؟

خیر، ولی دوست دارم در اسپانیا بازی کنم. من مهاجم لالیگایی هستم و می‌توانم در این کشور فوتبال بازی کنم.

  تیم‌ملی را دوست دارم

آرش برهانی، فوتبالیست مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ بود و حتی زمانی هم که در اوج نبود توسط این مربی کروات به تیم‌ملی دعوت می‌شد. برهانی در زمان قلعه‌نویی به تیم‌ملی دعوت نشد و این شرایط با آمدن علی دایی هم ادامه داشت ولی او حالا بهترین گلزن لیگ‌برتر است و احتمالش زیاد است که بعد از مدت‌ها به تیم‌ملی برسد.

برهانی در این خصوص می‌گوید: «برای من افتخار است که پیراهن تیم‌ملی را بر تن کنم و امیدوارم پس از مدت‌ها دعوت شوم. تیم‌ملی را طور دیگری دوست دارم و تلاش می‌کنم تا روزهای خوب گذشته را تکرار کنم.»

نیکبخت: برهانی تنها رقیب من برای آقای گلی نیست

‌هافبک پرسپولیس تهران گفت: «مهاجمان خوب زیادی در لیگ حضور دارند و آرش برهانی تنها رقیب من محسوب نمی‌شود.»  علیرضا نیکبخت واحدی پس از تمرین دیروز پرسپولیس اظهار داشت: «در تمام بازی‌های این فصل بعنوان مهاجم بازی نکرده‌ام و فکر می‌کنم به ثمر رساندن 7 گل در لیگ برتر تا اینجای کار یک شاهکار است.»  نیکبخت در مورد رقابت با برهانی برای کسب آقای گلی گفت: «بی شک دوست دارم آقای گل شوم و برای تیمم گلزنی کنم اما در لیگ مهاجمان زیادی هستند و برهانی تنها رقیب من محسوب نمی‌شود.»

نیکبخت ادامه داد: «هت تریک برهانی مسئله بسیار مهمی نیست که حواس مرا
به خود معطوف کند. موفقیت با پرسپولیس در لیگ داخلی و آسیایی، مسئله‌ای است که به آن فکر می‌کنم.»

کد خبر 66954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز