سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

آخرین نقشی که اسکار دیلون، هنرپیشه مشهور تلویزیون آمریکا بازی کرد، نقش یک قاتل بود.

این جوان 29 ساله، در حالی که صدها خبرنگار جلسه محاکمه وی را پوشش داده بودند، در دادگاه اورنج کاونتی اعتراف کرد تا‌کنون 3 نفر را به قتل رسانده است.

15 نوامبر سال 2004، زن و شوهر ثروتمندی به نام تام و جکی هاواکس سوار بر کشتی تفریحی خود، نیوپورت بیچ کالیفرنیا را ترک کردند.اما از آن روز تا ماه‌ها بعد دیگر هیچ‌کس خبری از این زن و شوهر میانسال نداشت.

در حالی که احتمال می‌رفت این زوج آمریکایی گرفتار امواج خروشان دریا شده باشند، جست‌وجوی دریایی گسترده‌ای برای یافتن ردی از آنها آغاز شد اما تلاش‌ها بی‌نتیجه بود و این زوج میانسال به همراه کشتی‌ تفریحی‌اشان ناپدید شده بودند.

با گذشت چند ماه از ناپدید شدن مرموز این زن و شوهر، کشتی تفریحی آنها توسط گشت ساحلی کالیفرنیا شناسایی شد، این در حالی بود که یک ستاره مشهور تلویزیون آمریکا به نام اسکار دیلون مدعی بود کشتی را از زن و شوهر ناپدید شده خریداری کرده است.

هنگامی که مدارک مربوط به خرید کشتی از او خواسته شد او اسنادی را در اختیار پلیس گذاشت که ادعای او را ثابت می‌کرد و به استناد این مدارک او ادعا کرد زن و شوهر میانسال بعد از انجام معامله از وی جدا شده‌اند و او از آن زمان دیگر هیچ خبری از آنها نداشته است.

در حالی که تحقیقات درباره این پرونده ادامه داشت، مرد سیاه پوستی به نام  آلنسو مک کین به دفتر پلیس جنایی کالیفرنیا رفت و مدعی شد اطلاعات بسیار مهمی درباره تام و جکی هاواکس دارد.

این مرد در بازجویی‌ها با بیان اینکه این زن و شوهر ثروتمند توسط هنرپیشه مشهور  اسکار دیلون  به قتل رسیده اند، گفت: اسکار از مدت‌ها قبل نقشه سرقت کشتی این زوج را در سر داشت و سرانجام وقتی فهمید که آنها قصد فروش کشتی‌اشان را دارند، با همکاری یکدیگر نقشه‌ سرقت این کشتی را طراحی کردیم.

وی افزود: طبق نقشه‌ طراحی شده، ما باید با زوج میانسال برای خرید کشتی‌اشان قرار ملاقات می‌گذاشتیم و سپس آنها را به اعماق دریا می‌کشاندیم و در آنجا با تهدید آنها را وادار می‌کردیم که اسنادی را امضا‌  کنند که نشان می‌داد آنها کشتی را به ما فروخته‌اند.

شهادتی علیه همسر

این مرد در ادامه اظهار داشت: بعد از طراحی این نقشه، با زوج میانسال برای بازدید کشتی و خرید آن قرار ملاقات گذاشتیم، قرار شد برای تست کردن کشتی به همراه آنها مسافتی را در دریا طی کنیم و سپس معامله انجام گیرد، روز 15 نوامبر با آنها قرار گذاشتیم و من و اسکار به همراه همسرش سوار کشتی تفریحی شدیم.

بعد از آنکه مقداری از ساحل فاصله گرفتیم، ناگهان اسکار با تهدید اسلحه از زوج میانسال خواست چشمان یکدیگر را ببندند و بعد آنها را وادار کرد سند فروش کشتی را امضا  کنند، او پس از ‌آنکه آنها این کار را انجام دادند، زن و شوهر میانسال را به لنگر کشتی بست و به داخل دریا انداخت و ما از آنجا دور شدیم.

بعد از مدتی فهمیدم که اسکار به‌دلیل آنکه من شاهد این جنایت بوده‌ام قصد قتل مرا دارد تا به این طریق شاهد ماجرا را از بین ببرد و علاوه بر این سهم مرا هم  ندهد و بنابراین تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

با ادعای این مرد، هنرپیشه مشهور سریال Power Rangers به همراه همسرش دستگیر شد اما در حالی که وی مدعی بود ادعای مرد سیاهپوست دروغ است، همسر وی با ماموران پلیس و دستگاه قضائی وارد معامله شد و قبول کرد درصورتی‌که در محکومیت او تخفیفی داده شود، حاضر است واقعیت را تعریف کند و علیه همسرش در دادگاه شهادت بدهد.

با اعترافات این زن و شهادت وی علیه همسرش، دادستان کالیفرنیا مرد جوان را به قتل زوج میانسال متهم کرد.

با گذشت نزدیک به 3 سال از زمان جنایت، روز گذشته اسکار دیلون در دادگاه عالی اورنج کاونتی تحت محاکمه قرار گرفت، در جریان این جلسه محاکمه وی اعتراف کرد که این زن و شوهر را به قتل رسانده است.

او علاوه بر این پرده از ماجرای جنایتی که در سال 2003 رقم زده بود کنار زد و گفت که در آن جنایت نیز وی به انگیزه کلاهبرداری 50 هزار دلاری مردی به نام جان جاروی را به قتل رسانده است.

با این اعترافات قضات دادگاه وارد شور شدند، احتمال می‌رود آنها برای مرد جنایتکار حکم مرگ صادر کنند.

کد خبر 66929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز