شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جنایتکار که در اقدامی هولناک 3 عضو خانواده برادرش را به رگبار بسته و به عراق گریخته بود، بعد از یک سال فرار در دام پلیس آگاهی خوزستان گرفتار شد

این مرد که سوابق متعدد کیفری در پرونده‌اش به چشم می‌خورد با تصور اینکه آب‌ها از آسیاب افتاده است به ایران بازگشت اما ماموران وی را دستگیر کردند.

بعدازظهر 18 تیر سال گذشته، ماموران پلیس اهواز در جریان جنایت هولناکی در یکی از محله‌های این شهر قرار گرفتند و برای بررسی موضوع عازم آنجا شدند.

آنها بعد از ورود به خانه 2 طبقه‌ای که جنایت در آنجا رخ داده بود با اجساد غرق خون 2 مرد و یک زن مواجه شدند که بررسی‌های اولیه نشان می‌داد از اعضای یک خانواده هستند.

قربانیان براثر شلیک گلوله به قتل رسیده بودند و پلیس در جریان تحقیقات انجام شده دریافت عامل جنایت عموی خانواده است که بعد از به رگبار بستن قربانیان پا به فرار گذاشته است.

با انتقال اجساد قربانیان به پزشکی قانونی، بررسی‌های تخصصی برای یافتن ردی از مرد جنایتکار آغاز شد و کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند این مرد بعد از جنایت به همراه اعضای خانواده‌اش از کشور گریخته و شبانه به عراق رفته است.

با فرار متهم اصلی پرونده به عراق، تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از او ادامه یافت و کارآگاهان که احتمال می‌دادند وی بعد از گذشت مدتی به کشور باز خواهد گشت با فعال کردن منابع اطلاعاتی خود به کمین وی نشستند.

با گذشت بیش از یک سال از این ماجرا، در حالی که سرنخی از مرد جنایتکار در دست نبود، اطلاعاتی در اختیار گروه تحقیق قرار گرفت که از بازگشت این مرد به ایران حکایت داشت.

به این ترتیب گروه‌های عملیاتی جست‌وجو برای یافتن مخفیگاه او را آغاز کردند و مدتی بعد دریافتند متهم تحت تعقیب بعد از ورود به ایران در یکی از شهرهای اطراف اهواز مخفی شده و در آنجا زندگی می‌کند.

با این اطلاعات ماموران مخفیگاه مرد جنایتکار را شناسایی کردند و صبح جمعه گذشته با محاصره آنجا موفق شدند متهم تحت تعقیب را بعد از گذشت ماه‌ها تحقیقات پلیسی دستگیر کنند.

متهم بعد از انتقال به اداره آگاهی با اعتراف به قتل اعضای خانواده برادرش گفت: سال‌ها بود که من و برادرم در خانه‌ای که ارثیه پدری‌مان بود زندگی می‌کردیم و از همان زمان بر سر سند مالکیت خانه با هم اختلاف داشتیم.

وی ادامه داد: در این مدت هر‌چه تلاش کردم اختلافاتم حل شود موفق نشدم و به همین خاطر با تهیه یک قبضه کلاشینکف تصمیم گرفتم از وی انتقام بگیرم.

روز جنایت از خانه‌ام که در طبقه اول ساختمان بود خارج شدم و خودم را به طبقه دوم، یعنی محل زندگی برادرم رساندم. آن روز او به همراه همسر و پسر 21ساله‌اش مشغول خوردن ناهار بودند و بقیه بچه‌ها هم در اتاق کنار بودند.

نمی‌دانم چطور شد که ناگهان انگشتم روی ماشه رفت و چون اسلحه روی رگبار بود گلوله‌ها شلیک شد. بعد از چند لحظه وقتی فهمیدم دست به چه کاری زده‌ام پا به فرار گذاشتم و به عراق گریختم اما وقتی به ایران بازگشتم توسط ماموران دستگیر شدم.

اعتراف به جنایت

سرهنگ مختاری‌فرد- رئیس پلیس آگاهی خوزستان- با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد مرد جنایتکار پیش از این هم سوابق متعددی در زمینه خرید و فروش مواد‌مخدر و اموال مسروقه داشته و مدتی را هم در زندان گذرانده است.

وی افزود: با اعتراف این مرد به جنایت، برای وی قرار بازداشت صادر شد و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 67816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز