چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: جنایتکار چینی که در جریان حمله به پاسگاه پلیس شانگهای، 6 مامور را به قتل رسانده و 9 نفر را مجروح کرده بود، صبح دیروز اعدام شد.

این مرد جوان در جریان تحقیقات پلیسی ادعا کرد به خاطر انتقام‌جویی از ماموران پلیس، این جنایت خونین را رقم زده است.

به گزارش شینهوا، مرد 28 ساله به نام یانگ جیای روز گذشته در حالی در شانگهای اعدام شد که دادگاه عالی چین درخواست وی برای عفو را رد کرده بود.

یکم جولای گذشته ( یازدهم تیرماه)، شبکه‌های تلویزیونی چین، برای اعلام ماجرای یک جنایت خونین در شانگهای، برنامه‌های عادی خود را قطع کردند.

در جریان این جنایت، مرد جوانی با چاقو به یک ایستگاه پلیس حمله ور شده و 15 مامور پلیس را به‌شدت مجروح کرده بود اما قبل از آنکه بتواند فرار کند در محاصره ماموران قرار گرفته و دستگیر شده بود.

در حالی که این ماجرا موجی از وحشت و هراس را در سراسر چین ایجاد کرده بود، گزارش‌های بعدی شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌ها حاکی از آن بود که 6 نفر از ماموران پلیس به‌علت شدت جراحات جان باخته‌اند.

با دستگیری این مرد، وی در همان بازجویی‌های اولیه اعلام کرد انگیزه‌اش از این جنایت انتقامجویی از ماموران پلیس بوده، چرا که احساس می‌کرده است ماموران پلیس چین عدالت را زیر پا گذاشته‌اند.

با پایان تحقیقات اولیه، سرانجام سپتامبر گذشته (شهریورماه) جنایتکار چینی در دادگاهی در شانگهای محاکمه شد.

وی در این دادگاه در توضیح انگیزه خود از ارتکاب این جنایت مرگبار گفت: مدتی قبل از آنکه تصمیم به حمله به پاسگاه پلیس بگیرم، ماموران پاسگاه مرا به اتهام سرقت یک دوچرخه دستگیر کرده و یک شب در بازداشت نگه داشتند.

آن شب آنها مرا به‌شدت کتک زدند اما روز بعد به‌دلیل آنکه ماموران مدرکی علیه من نداشتند آزاد شدم.

پس از آزادی، از ماموران پلیس به اتهام ضرب و شتم شکایت کردم و درخواست 1500 دلار غرامت کردم اما قضات دادگاه با بیان اینکه من مدرکی برای اثبات حرف‌هایم ندارم این بار ماموران را تبرئه کردند.

بعد از این ماجرا کینه ماموران پلیس را به دل و تصمیم گرفتم از آ‌نها انتقام سختی بگیرم و برای همین با چاقو به همان پاسگاه حمله کردم.

در جریان محاکمه این مرد جنایتکار، عده‌ زیادی از مردم در جلوی دادگاه تجمع کرده بودند که روی تی‌شرت‌های آنها تصاویر مرد جوان نقش بسته بود.

روی لباس‌های این افراد، جمله‌ای از قول مرد جنایتکار نوشته شده بود:« اگر شما دلیلی برای قانع کردن من نداشته باشید من به شما درسی خواهم داد که هرگز فراموش نکنید».

با دفاعیات عجیب و غریب مرد جوان، در حالی که وکیل او نیز مدعی بود موکلش به بیماری روانی مبتلاست، قضات دادگاه با توجه به نتیجه معاینات پزشکی قانونی که نشان می‌داد مرد جوان به هیچ بیماری روانی‌ مبتلا نیست او را به اعدام محکوم کردند و سرانجام وی روز گذشته به دار آویخته شد.

کد خبر 69412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز