همشهری آنلاین: دوازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای 25 تا 29 در تبریز برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کانون، با پایان یافتن پنج جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی کانون در استان‌های تهران، لرستان، زنجان، بوشهر و سیستان و بلوچستان 20 نمایش برگزیده برای شرکت در مرحله کشوری این جشنواره معرفی شد.

این گروه‌ها از 14 استان کشور به این رقابت که در روزهای 25 تا 29 آبان سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد تبریز برگزار می‌شود، راه یافته‌اند.

در این میان استان بوشهر با سه نمایش و استان‌های خراسان رضوی، تهران، لرستان و یزد با دو نمایش بیشترین آمار شرکت کنندگان در جشنواره را به خود اختصاص داده‌اند و از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، ایلام، اردبیل، خوزستان، زنجان، کرمان و مرکزی نیز یک نمایش به جشنواره راه یافته است.

این رقابت به گفته مدیر کانون استان آذربایجان‌شرقی در دو سطح اعضا و آزاد (ترکیبی از مربیان و اعضا) مراکز کانون برگزار می‌شود که از بین 20 نمایش مرحله نهایی جشنواره 5 نمایش در بخش آزاد به روی صحنه می‌رود.

حسین سلیمی‌باهر این جشنواره را فرصتی مناسب برای کودکان و نوجوانان تبریزی دانست تا برای اولین بار در طول فعالیت کانون استان، میزبان یک رویداد مهم فرهنگی هنری باشند.

وی با اشاره به برگزاری دو جلسه هماهنگی با ادارات و سازمان‌های عضو کمیته برگزاری این جشنواره، از مساعدت و همکاری این سازمان‌ها و نهادها به ویژه استانداری و فرمانداری تبریز قدردانی کرد.

این مدیر کانون در عین حال برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه جشنواره با حضور چهره‌های صاحب‌نام عرصه نمایش عروسکی کشور، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی بین گروه‌های شرکت کننده در جشنواره، راه‌اندازی وبلاگ ویژه جشنواره با عنوان آدم‌ها و عروسک‌ها و برگزاری چهارمین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی را از دیگر برنامه‌های دوازدهین جشنواره نمایش عروسکی مراکز کانون در شهر فرهنگی و تاریخی تبریز دانست. 

گفتنی است وبلاگ آدم‌ها و عروسک‌ها به نشانی tak12.blogfa.com پایگاه اطلاع‌رسانی ویژه‌ای است که تبریزی‌ها برای جشنواره نمایش عروسکی راه‌اندازی کرده‌اند تا در آن علاوه بر آخرین اخبار مربوط به برگزاری جشنواره، مقالات تخصصی، دلنوشته‌ها و عکس‌های گروه‌های نمایشی و شرکت کنندگان در جشنواره را در معرض دید کاربران اینترنت قرار دهند.

دوازدهمین جشنواره نمایش عروسکی مراکز فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 25 آبان در تبریز آغاز می‌شود.

کد خبر 66915

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز