مهدی ربوشه: «آشتی‌کنان زشت»؛ این بهترین تعبیر برای اتفاقی است که چهارشنبه هفته گذشته نه‌تنها کریمی و دایی را به یکدیگر نزدیک نکرد، بلکه باعث شد دور جدیدی از حاشیه‌ها آغاز شود.

با این تفاوت که این‌بار برخلاف دفعه‌های قبل هیچ‌یک از طرفین ماجرا علیه یکدیگر موضع‌گیری نکرده‌اند. تصاویر مربوط به آشتی سرمربی تیم‌ملی و بازیکن پرسپولیس آنقدر ناراحت‌کننده بود که طی کمتر از 2 روز بسیاری از اهالی فوتبال را وادار به واکنش کرد، تا جایی که حتی خود افشین قطبی نیز شکل جلسه آشتی‌کنان دایی و کریمی را غیرعادی دانست. قطبی ماجرایی که بین دو نیمه بازی پرسپولیس مقابل برق‌شیراز رخ داد را غیرحرفه‌ای برشمرد.

طی یکی، دو روز اخیر اما مسئولان باشگاه پرسپولیس پس از روبه‌روشدن با انتقاد رسانه‌ها درباره عملکردشان پیرامون آشتی‌کنان کریمی و دایی ترجیحاً توپ را به زمین دوستان نزدیک سرمربی تیم‌ملی انداخته‌اند. هرچند که تلاش داریوش مصطفوی برای حل این مشکل در نوع خود مورد ‌توجه بود.

تصاویر تلویزیونی اما گویای واقعیت ماجرا بود. اینکه علی کریمی تا چه اندازه در واکنش به حضور علی دایی سرد و بی‌تفاوت نشان داد و بر مواضع قبلی‌اش در خصوص نیامدن به تیم‌ملی صحه گذاشت اما رسانه‌ها در این بین عملاً نمی‌توانند دایی یا کریمی را مقصر جلوه دهند.

چه از قرار معلوم برخی مسئولان فدراسیون فوتبال که چند ماه پیش با برخوردی کاملاً قهری حکم به اخراج علی کریمی از تیم‌ملی دادند اکنون موضع بی‌طرفی اتخاذ کرده و ترجیحاً‌ همه چیز را به سرمربی تیم‌ملی واگذار کرده‌اند و این در حالی است که خیلی‌ها معتقدند شأن سرمربی تیم‌ملی بالاتر از آن است که در رختکن ورزشگاه آزادی به انتظار پاسخ مثبت کریمی بنشیند. بازیکنی که اتفاقاً بارها تأکید کرده که نمی‌خواهد به تیم‌ملی بازگردد.

 کفاشیان: دایی،  بزرگی خود را نشان داد

  • آقای کفاشیان حتماً از مراسم عجیب و غریب آشتی دایی و کریمی خبر دارید. مراسمی که بیشتر شبیه رویارویی بود تا آشتی‌کنان.

من در ایران نبودم اما از جزئیات این مسئله باخبر شده‌ام.

  •  عقیده شما در این باره چیست؟

آنچه که مهم است فدراسیون فوتبال تمامی اختیارات را در مسائل فنی تیم‌ملی به علی دایی سپرده و من نمی‌توانم درباره مسائل مختلف قضاوتی داشته باشم.

  • خیلی‌ها معتقدند شأن علی دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی این نبود که در رختکن ورزشگاه آزادی عده‌ای بخواهند او را با علی کریمی آشتی دهند. نظر شما چیست؟

معتقدم دایی با این حرکت بزرگی خودش را ثابت کرد. این بزرگواربودن سرمربی تیم‌ملی است که برای تشکیل یک تیم‌ملی قدرتمند حتی از خودش هم می‌گذرد.

  • دقیقاً انتقادات در همین‌جا شدت می‌گیرد. آیا بهتر نبود مراسم آشتی‌کنان دایی و کریمی در محل دیگری انجام می‌شد؟

صددرصد همینطور است. می‌توانست در فضای بهتری صورت بگیرد.

  • فکر می‌کنید تیم‌ملی به علی کریمی احتیاج دارد یا کریمی به تیم‌ملی؟

فکر می‌کنم دست‌ دایی خالی نیست. او بازیکنان باتجربه‌ای در اختیار دارد که می‌توانند سرنوشت هر بازی را رقم بزنند. خوشبختانه دایی امروز در تیم‌ملی پشتوانه‌های خوبی ساخته است، اما در نهایت قضاوت درباره علی کریمی را به مردم واگذار می‌کنم.

  •  خیلی‌ها معتقدند مسئولان فدراسیون مسئول اخراج علی کریمی هستند و نباید درباره بازگرداندن علی کریمی سرمربی تیم‌ملی را تنها می‌گذاشتند. قبول دارید؟

دایی هنوز از ما نخواسته که دخالت کنیم. هر وقت صلاح دانست که ما با علی کریمی جلسه بگذاریم شک نکنید که فدراسیون فوتبال این آمادگی را دارد که در فضایی صمیمانه با علی کریمی گفت‌وگو کند.

  •  آیا خود شما این کار را انجام خواهید داد یا مانند موارد دیگر افراد دیگری وارد می شوند؟

کار من این نیست که با بازیکن جلسه بگذارم  اما اگر علی دایی از فدراسیون خواهان این نشست شد، صددرصد به سرمربی تیم‌ملی کمک می‌کنیم.

از این گذشته از کجا معلوم که اگر علی کریمی به تیم‌ملی برمی‌گشت، می‌توانست فیکس بازی کند. شاید نیمکت‌نشین می‌شد. به هرحال دایی مهره‌های خیلی خوبی در اختیار دارد و تیم‌ملی با نیامدن یک بازیکن زمین نخواهد خورد. مطمئن هستم که دایی تیم‌ملی را به جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی می‌برد.

 دایی: همه دیدند  چه اتفاقی افتاد

علی دایی در مورد هدایت تیم‌ملی ایران در 8 ماه گذشته اظهار داشت: «سرمربیگری در تیم‌ملی به مراتب سخت‌تر از بازی‌کردن در آن است زیرا هم مسئولیتم سنگین‌تر شده و هم باید طوری برخورد کنم که رضایت مردم را جلب کنم زیرا آنها فوتبال را به خوبی می‌فهمند و می‌دانند چه کسی برای تیم‌ملی زحمت کشیده و برای موفقیت آن تلاش می‌کند.»

سرمربی تیم فوتبال ایران ادامه داد: «در مسابقات دور رفت از مرحله نخست امتیازات لازم را به دست نیاوردیم اما در دور برگشت توانستیم با اقتدار حریفان خود را شکست داده و جواز حضور در مرحله دوم را کسب کنیم.»

وی خاطرنشان کرد: «در حال حاضر با برنامه‌ریزی خود در اندیشه آن هستیم که با قدرت برابر امارات به میدان رفته و همانند چند دیدار گذشته آنها را در خانه خود شکست دهیم تا به صدر جدول گروه صعود کنیم. خوشبختانه بازیکنان تیم‌ملی تمام تلاش خود را برای موفقیت این تیم انجام می‌دهند تا این تیم بتواند به جام‌جهانی صعود کند.»

دایی با بیان اینکه از تمام بازیکنان ملی‌پوش رضایت کامل دارد، در خصوص بازگشت مهدوی‌کیا به تیم‌ملی اضافه کرد: «مهدی بازگشت بسیار خوبی به تیم‌ملی داشت و برابر کره‌شمالی عالی بازی کرد و نشان داد همچنان یک بازیکن حرفه‌ای است و هر زمان که تیم‌ملی به وی احتیاج دارد، با اشتیاق برای آن به میدان می‌رود.»

وی تصریح کرد: «در دیدار با عربستان به مهدی نیاز نداشتم و صلاح دیدم وی را دعوت نکنم اما او همانند بازیکنی حرفه‌ای با این مسئله کنار آمد و زمانی که در دیدار با کره‌شمالی دعوت شد، به تیم‌ملی آمد و بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و به همه ثابت کرد مهدوی‌کیای آماده برای هر حریفی خطرناک است.»

دایی در مورد کریمی هم تاکید کرد: «همه دیدند که چه اتفاقی افتاد. ما نه با هم  مشکل داشتیم و نه قهر بودیم اما این بازیکن امروز تصمیم گرفته از تیم‌ملی خداحافظی کند و جای خود را به بازیکنان جوانتر بدهد و من هم امیدوارم کریمی در تمام مراحل زندگی همانند دوران فوتبالش موفق باشد. البته کاش وی پیش از آنکه به تیم‌ملی دعوت شود با صراحت اعلام می‌کرد که از تیم‌ملی خداحافظی کرده است.»

وی در پاسخ به اینکه آیا باقری برای دیدار با امارات به تیم‌ملی دعوت می‌شود، اظهار داشت: «می‌خواستیم از وی در دیدار با کره‌شمالی استفاده کنیم اما مصدومیت مانع از این کار شد. البته از وی در دیدار با امارات استفاده می‌کنیم.»

بی خبری از اردوی اسپانیا

علی کفاشیان روز گذشته در گفت و گو با فارس، درمورد اینکه گفته می شود قرار است تیم ملی در ایالت باسک اسپانیا اردویی تدارکاتی برپا کند، اظهار داشت: « چند روزی در ایران نبودم و در جریان این اردو قرار ندارم، اگر قرار بر برپایی این اردو باشد باید مذاکراتی داشته باشیم و تفاهم نامه امضا کنیم.»

کد خبر 66617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز