«علی دایی» که نامش با انواع رکوردها گره خورده و تا مدتی پیش لقب آقای گل جهان را هم داشت، سال‌هاست مستطیل سبز را رها کرده و با فعالیت گسترده‌ در کمپین‌های بشردوستانه رکوردهای جدیدی به نام خود ثبت می‌کند.

علی دایی

همشهری آنلاین - پریسا نوری: اقدامات خیرخواهانه اسطوره فوتبال کشورمان یکی دو تا نیست و در هر کار انساندوستانه از مدرسهسازی و خانهسازی تا آزادی زندانیان غیرعمد و حمایت از کودکان بیسرپرست و خانوادههای نیازمند پیشقدم است. دایی که پیش از این سفیر صلح یونیسف نیز بود مؤسسه خیریه ندارد اما در اغلب مؤسسات عامالمنفعه که کارنامه مالی شفافی دارند، حضور پررنگی داشته و با پرداخت مبالغ هنگفت از آنها حمایت کرده است.

گفته میشود که کاپیتان و سرمربی سابق تیمملی ایران بیش از ۱۰۰ کودک را به فرزندی پذیرفته و سالانه هزینه تحصیل ۴۰۰ کودک بیسرپرست و ۲۰۰ خانوار را میدهد. حمایتهای بیدریغ دایی از زلزلهزدگان قصر شیرین و سرپل ذهاب و ساخت خانه و سرپناه فراموش ناشدنی است.

اسطوره فوتبال کشورمان در آزادی زندانیان غیرعمد هم دستی بر آتش دارد و مدتی پیش با پرداخت مبالغ بسیار کلانی مقدمات آزادی چند زندانی دیه و مهریه را فراهم کرد. هرچند او رغبت چندانی به رسانهای شدن فعالیتهای خیرش ندارد با این حال هرازگاهی خبر حضور او در مؤسسات خیریه و اقداماتی که در همین زمینه انجام میدهد در مطبوعات رسانهای میشود. بهعنوان مثال همین ۲ ماه پیش بیسروصدا با گرفتن رضایت از خانواده مقتول، جان یک محکوم به قصاص را نجات داد.

ماجرا از این قرار بود که دایی با تلاشهای مستمر و حضور در خانه مقتول موفق شد دقیقه ۹۰ از خانوادهای که ۱۶ سال برای آزادی یک نفر رضایت نداده و تصمیم به قصاص داشتند، رضایت بگیرد. این اقدام در سکوت کامل خبری انجام شد و پس از اینکه خانواده فرد نجات یافته با انتشار ویدیویی در شبکههای مجازی ضمن شرح ماجرا از اسطوره فوتبال کشورمان تشکر کردند رسانهای شد. در واقع اگر خانواده فرد نجات یافته این موضوع را در شبکههای مجازی به اشتراک نمیگذاشتند شاید هیچوقت از آن باخبر نمیشدیم.

کد خبر 664483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    1 0
    دمش گرم ، اما یک نکته ای هم چند سال پیش رئیس ستاد حمایت از آزادی زندانیان دیه به آن اشاره کرد اینکه چرا باید کمکهای بعضا خرد و ناچیز مردم عادی و یا مبلغ کلان نیکوکاران صرف پرداخت مهریه های چندصد سکه ای یا حتی بیش از ۱۰۰۰ سکه به معدودی از.زنان شود که خیلی هایشان رنگ سکه طلا را هم ندیده اند ؟!!!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
    2 1
    آقای علی دایی ثابت کردند که لیاقت داشتن خیلی خیلی بیشتر از این ها را دارد. خداوند روز به روز به اعتبار و بزرگی و آبروی علی دایی بیفزاید. افتخار و بزرگ ایران زمین هستند آقای دایی