بانوی تهرانی با تلاش و پیگیری زیاد توانسته تعداد ٧٦ بانوی زندانی با محکومیت‌های مختلف را با دریافت رای باز از زندان آزاد و در کارگاه کارآفرینی کوثر مشغول به کار کرده است.

مهوش صابری

همشهری آنلاین _ رضا نیکنام : نخستین تفاهمنامه بین «موسسه خیریه اندیشه رشاد»، قوه قضاییه و انجمن حمایت از زندانیان بسته شده تا تعدادی از بانوان زندانی بتوانند با دریافت رای باز مدت حبس و محکومیت خود را در بیرون از زندان بگذرانند و در کنار خانواده و فرزندان خود باشند.

مهوش صابری، مدیر موسسه خیریه اندیشه رشاد، اولین بانوی نیکوکار تهرانی است که توانسته برای این گروه از بانوان زندانی رای باز بگیرد و آنها را در مرکز کارآفرینی کوثر در منطقه٨ تهران سامان دهد.

اولین گروه، شامل ٢۵ نفر از مادران و دختران جوان بودند. آنها جرائم مختلفی داشتند و حکم زندان‌شان بین ٤ تا ٢٠ سال بود. حالا ٧٦ نفر شده‌اند. با هم ناهار و صبحانه می‌خورند و حتی صندوق پس‌انداز بین خودشان راه انداخته‌اند. هر روز که می‌گذرد تعدادشان بیشتر می‌شود و تنها شرط ماندن‌شان حسن اخلاق و همکاری است.

البته طبق قانون هرکسی در دوران محکومیت فقط یکبار می‌تواند از قانون رای باز استفاده کند و مسلما این بانوان نمی‌خواهند تا خدای ناکرده این حقشان ضایع شود.

صابری که اقدامات خیرخواهانه بسیاری در طول این سال‌ها داشته، لحظه آزادی زندانی‌ها و بازگشت آنها به کانون گرم خانواده را شیرین‌ترین لحظه زندگی اش دانست و گفت: «تعداد زیادی از افرادی که در زندان بسر می‌برند دارای سابقه کیفری و سوء سابقه نیستند، این افراد به دلیل گمراهی، نادانی، بلند پروازی و سادگی در دادگاه به جرم‌های مختلفی محکوم شده‌اند و طبق قانون باید دوران محکومیت خود را در زندان بگذرانند، اما نباید فراموش کرد که فضای زندان آلودگی هایی هم دارد و می‌تواند این افراد را به ناهنجاری‌ها و آسیب‌های دیگری بکشاند که درست نیست.»

صابری ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مهمانی خدا گفت:«از افرادی که می‌توانند برای آزادی زندانی‌های غیر عمد به‌ویژه بانوان و مادران زندانی اقدام کنند می‌خواهم که در این ماه شریف و عزیز، اسباب آزادی زندانیان غیر عمد را فراهم کنند تا طاعات و عباداتشان کامل‌تر شود.»

او تاکید کرد که اکنون خیلی از بانوان زندانی منتظر دریافت رای باز از دادگاه هستند و او به عنوان عضوی کوچک و خدمتگزار قول می دهد که اگر در مناطق مختلف شهر تهران فضای مناسب و کافی برای راه اندازی کارگاه اشتغالزایی آنان در اختیارش بگذارند در اولین فرصت با اقدامات قانونی و طی مراحل اداری، برای آزادی دیگر بانوان و مادران زندانی اقدام خواهد کرد.

 

کد خبر 668170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha