همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با علی صالح الصالح رئیس مجلس شورای پادشاهی بحرین با اشاره به این‌که‌ غربی‌ها می‌خواهند بحران اقتصادی را به سمت نفت تغییر دهند، گفت: غربی‌ها به دنبال تمهیداتی هستند که از این بحران عبور کنند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، سه شنبه شب 30 مهر در دومین دیدار خود در بحرین خاطرنشان کرد: آنها می‌خواهند مشکل و بحران را به سمت تولیدکنندگان سوق دهند و هزینه‌ مدیریت غیرعلمی آن‌ها را ما بپردازیم.

وی با بیان این‌که آن‌ها می‌خواهند قیمت نفت را پایین نگه دارند، اظهار کرد: آن‌ها قصد دارند عملیات روانی در کشورها ایجاد کنند تا سلاح به آن‌ها بفروشند و درآمد بیشتری کسب کنند.

وی هم‌چنین به سفر خود به اروپا اشاره کرد و گفت: در سفرم به اروپا احساس کردم که غرب دنبال تمهیداتی است که از این بحران عبور کند و ما نیز باید به عنوان کشورهای اسلامی تدابیری بیاندیشیم تا کمترین اثر منفی را از این بحران داشته باشیم.

هم‌چنین علی صالح الصالح رییس مجلس شورای پادشاهی بحرین بر سفرهای متقابل بین دو کشور تاکید کرد و گفت: از این‌که روابط دو کشور به سمت بهتر شدن می‌رود، خشنود هستیم.

رییس مجلس شورای پادشاهی بحرین، ایران را کشوری بزرگ و قدرتمند دانست و گفت: لازم است دو کشور ایران و بحرین هماهنگی‌های بیشتری داشته و به تبادل تجربیات بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات مهمی که در منطقه رخ می‌دهد، همکاری ما ضرورت بیشتری دارد.

صالح اظهار امیدواری کرد، به عنوان عضوی از شورای همکاری خلیج فارس به نقطه‌ تفاهم مشترک بیشتری برسیم.

رییس مجلس شورای پادشاهی بحرین هم‌چنین قرارداد گازی جدید ایران و بحرین را تبریک گفته و خواستار هرچه فعال‌تر شدن قرارداد شد و افزود: بحران مالی اخیر دنیا تاثیر زیادی بر اقتصاد بحرین از جمله بورس و صادرات نداشته و امیدواریم با تدابیر کشورهای عضو اوپک مانع سقوط بیشتر قیمت نفت شویم.

هم‌چنین بعد از دیدار با علی صالح الصالح رییس مجلس شورای پادشاهی بحرین، رییس مجلس شورای اسلامی از صحن مجلس شورا بازدید و دفتر یادبود مجلس را امضا کرد و هدیه‌ای نیز از طرف رییس مجلس شورا به دکتر لاریجانی اهدا شد.

بعد از ضیافت شام به دعوت رییس مجلس نمایندگان، گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و بحرین به ریاست امیدوار رضایی و علی محمد نائب رییس مجلس نمایندگان و رییس گروه دوستی پارلمانی بحرین و ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار به تداوم رفت و آمد و پیگیری و حمایت از موافقتنامه‌های میان دو کشور تاکید شد.

کد خبر 66446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز