دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - رشید عسگری: یک بازی چندنفره و آنلاین به شما اجازه می‌دهد تا مانند یک ستاره فوتبال در دنیای مجازی بازی کنید

 مانند آن‌ها زندگی کنید و مثل آن‌ها پله‌های ترقی را بپیمایید، البته فقط در دنیای مجازی!این برنامه با ترکیب بازی‌های کامپیوتر فوتبال و برنامه‌های دنیای مجازی مانند Second Life، شما را به زندگی روزمره ستارگان فوتبال می‌برد.بعد از هر بازی، ستارگان به شمردن پول‌ها و خرج کردن آن‌ها می‌پردازند.

این بازی Football Superstar نام دارد و توسط شرکت Monumental Games طراحی و ساخته شده‌است.

ریک الکساندر؛ رئیس این شرکت می‌گوید این بازی در اصل یک دنیای مجازی است که در ان می‌توانید زندگی یک ستاره واقعی را از شروع کار تا معروف شدن طی کنید.

او همچنین می‌گوید که این بازی نسل جدیدی از بازی‌های Multi-Player و آنلاین را معرفی می‌کند.

بر خلاف اکثر بازی‌های کامپیوتری فوتبال، افراد تنها کنترل یکی از شخصیت‌های بازی را بر عهده می‌گیرند و با شخصیت‌هایی بازی می‌کنند که توسط بازیکن‌های دیگر کنترل می‌شوند و کمتر از شخصیت‌هایی که توسط کامپیوتر هدایت می‌شوند استفاده می‌شود. همچنین سیستم تماس با صدا به بازیکنان امکان ارتباط میان بازی را می‌دهد.

این بازی در حقیقت یک شبیه ساز فوتبال است ولی سازندگان آن یک قدم جلوتر رفته‌اند و به شما اجازه کنترل بسیاری از عامل‌های بازی را می‌دهد. می‌توانید تمام جوانب پرتاب توپ را کنترل کنید. ارتباط میان بازی با بازیکنان دیگر نیز بسیار مهم است. دقیقاً مانند یک مسابقه فوتبال که در آن بازیکنان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

شخصیت بازیکنان هیچ محدودیت ندارد. می‌تواند زن باشد یا مرد و هر چهره‌ای نیز قابل انتخاب است. در ابتدا باید با بازی سه به سه و پنج به پنج شروع کنید تا به بازی کامل 11 نفره برسید. در این میان باید امتیاز‌هایی را بدست بیاورید تا به مراحل بعدی و تیم‌های دیگر برسید. تنها بازیکنی که توسط کامپیوتر کنترل می‌شود دروازه‌بان است.

هر بازیکنی می‌تواند 140 تکنیک را فراگیرد. برای دریافت این تکنیک‌ها باید امتیاز‌هایی را کسب کنید و برای دریافت هر تکنیک آن‌ها را خرج کنید. در کنار امتیازها، در‌آمدی نیز برای هر کدام از شخصیت‌ها وجود دارد.

بازی کردن در این فضای مجازی مجانی است ولی با ارتقاء عضویت خود می‌توانید از قابلیت‌های اضافی دیگری بهره ببرید.

شهر مجازی این بازی دارای استادیوم‌های مختلف است. راه رفتن از انتهای شهر تا ابتدای آن حدود 25دقیقه زمان می‌برد.

ریک الکساندر در این باره می‌گوید:در یکی از قسمت‌های بازی باید در شهر به دنبال مارادونا بگردید تا به شما تکنیک‌هایش را یاد بدهد.

افرادی که اشتراک خود را با پرداختن پول ارتقاء می‌دهند می توانند باشگاه فوتبال خود را راه بیندازند و بازیکنان دیگر می‌توانند عضو این باشگاه شوند. اعضای یک باشگاه با هم تمرین ‌می‌کنند و استراتژی‌های و تکنیک‌های خود را به اشتراکمی‌گذارند.

سازندگان این بازی امیدوارند تا قابلیت دنیای مجازی آن طرفداران زیادی را به خود جلب کند و محلی مناسب برای برخورد و تعامل افراد با یکدیگر باشد و یا حتی در دنیای مجازی بتوانند قرار یک بازی فوتبال را ترتیب دهند.

این بازی در حال حاضر در مرحله تست یا بتا قرار دارد و نسخه اصلی ان در اواخر سال 2008 منتشر می‌شود.

کد خبر 66290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز