یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناس مسئول کنترل دخانیات وزارت بهداشت از سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها به عنوان تنها مکان‌های مجاز عرضه مواد دخانی نام برد.

مهندس خدیجه محصلی با اشاره به قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، به خبرگزاری مهر گفت: بر اساس یکی از بندهای این قانون، فقط سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها به عنوان اماکن مجاز می‌توانند سیگار عرضه کنند.

وی با عنوان این مطلب که اجرایی شدن این قانون نیاز به زمان و فرهنگ سازی دارد، افزود: البته این قبیل سوپرمارکتها و خواربارفروشی‌ها نیز با توجه به رعایت برخی ضوابط مجاز به عرضه مواد دخانی هستند.

کارشناس مسئول کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: به طور مثال این قبیل امکنه مجاز نمی‌بایست در نزدیکی مدارس و محیطهای فرهنگی باشند چون در این صورت عرضه سیگار در این مکانها نیز مجاز نخواهد بود.

محصلی با اشاره به فرصت چند ماهه‌ای که تا زمان اجرایی شدن آیین نامه قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات وجود دارد، افزود: امیدواریم تا بهمن ماه که مهلت 6 ماهه برای تهیه آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به پایان می‌رسد، بسترسازی لازم از سوی رسانه‌ها صورت بگیرد تا فضا برای اجرای کامل قانون فراهم شده باشد.

کد خبر 66171

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز