چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
۰ نفر

استاد کالج پزشکی انیشتین گفت: مردم با عجله و غذاهای فرآوری شده می‌خورند، میوه‌ها و سبزیجات را کم می‌کنند؛ در نتیجه منابع خوبی از فیبر ندارند.

میوه و سبزی جات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاکتورهای سلامتی زیادی وجود دارند که باید در طول روز در رژیم غذایی به خاطر بسپاریم: کالری، کربوهیدرات، پروتئین، چربی اشباع شده، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر.

جوآن اسلاوین، استاد علوم غذایی و تغذیه در دانشگاه مینه‌سوتا گفت: فیبر واقعاً داروی خوبی است. این تنها چیزی است که ما می‌خواهیم مردم بیشتر از آن بخورند. مطالعات نشان می‌دهند که بسیاری از مردم در آمریکا از دریافت فیبر مورد نیاز خود محروم هستند.

در یک مثال هشداردهنده، تحلیلی در سال ۲۰۱۷ در مجله آمریکایی شیوه زندگی پزشکی به این نتیجه رسیده است که ۹۵ درصد از بزرگسالان و کودکان مقدار فیبر توصیه شده برای سلامتی را مصرف نمی‌کنند. این توصیه‌ها بر اساس سن و جنسیت متفاوت هستند؛ اما اسلاوین گفت که میانگین آن حدود ۲۸ گرم فیبر در روز و میانگین مصرف فقط حدود ۱۴ گرم است.

فیبر ماده‌ای در غذاهای گیاهی است که تجزیه نمی‌شود و هضم نشده از سیستم عبور می‌کند. بیشتر در میوه‌ها، سبزیجات، آجیل، غلات کامل و غلات یافت می‌شود.

چرا مصرف فیبر اهمیت دارد؟

فیبر به محافظت در برابر بیماری قلبی، دیابت، دیورتیکولیت، سندرم روده التهابی، چاقی و سرطان کولورکتال کمک می‌کند. فیبر می‌تواند به دفع سموم از بدن، کاهش کلسترول و کاهش وزن کمک کند؛ زیرا به افراد کمک می‌کند در عین مصرف کالری کمتر احساس سیری کنند.

بعضی از افراد ناگهان تصمیم می‌گیرند که فیبر مصرفی خود را به یک باره افزایش دهند و عوارض جانبی مانند نفخ را تجربه کنند. راه حل این است که تغییرات تدریجی را در مسیر یک رژیم غذایی فیبر دوست‌تر به کار ببریم. برای تامین فیبر، این مواد غذایی را هوشمندانه در رژیم خود قرار دهید: نان، پاستای تهیه شده از غلات و همچنین برنج قهوه‌ای را انتخاب کنید.

آب میوه‌های طبیعی بنوشید

انواع توت‌ با دانه‌ها، مانند توت فرنگی، تمشک و شاه توت و آووکادو، منابع خوبی از فیبر هستند. سبزیجات را در هر وعده غذایی خود بگنجانید و حبوبات به ویژه لوبیا، نخود و عدس را در وعده روزمره خود داشته باشید. آجیل، میوه و ذرت را تازه میل کنید.

کد خبر 657644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha