یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

به گفته متخصصان تغذیه، خوردن درست در زمان مناسب، ضروری به نظر می‌رسد و تاثیر زیادی بر موفقیت رژیم غذایی ما دارد.

Nutrition - تغذیه - رژیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همیشه افراد به دنبال یافتن بهترین راه برای کاهش وزن هستند؛ زیرا با تمام جنبه‌های زندگی اعم از سلامتی، چابکی، پیشگیری از بیماری، داشتن ظاهر خوب، زندگی شاد، اعتماد به نفس و... مرتبط است.

رژیم‌های غذایی بی‌شماری برای کاهش وزن طراحی شده‌اند که برخی از آن‌ها خوب و موثر هستند و برخی ممکن است اثرات منفی بر سلامت بدن داشته باشند.

در طول دوره کاهش وزن و در میان جست‌وجوی کیفیت و کمیت غذا، ما اغلب فاصله زمانی ایده آلی را که باید بین دو وعده غذایی متوالی باقی بماند، نادیده می‌گیریم. به خصوص که کارشناسان تاکید می‌کنند که فاصله بین وعده‌های غذایی می‌تواند کاهش وزن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد.

به نظر متخصصان تغذیه، خوردن درست و در زمان مناسب ضروری است و بر موفقیت رژیم غذایی ما تاثیر زیادی دارد. نیاز فرد به سوخت برای تولید انرژی در طول روز و شب متفاوت است؛ زیرا تامین سوخت بدن در زمان مناسب روز کالری کافی برای انرژی را فراهم می‌کند.

بدن به تامین مداوم سوخت به شکل غذا نیاز دارد و این تامین باید به اندازه کافی و با الگوی مناسب باشد تا بدن مجبور نباشد منتظر بماند یا با حالت گرسنگی یا کمبود منابع مواجه شود که این برنامه کاهش وزن را مختل می‌کند. بنابراین همه باید یک برنامه غذایی روتین از خوردن وعده‌های غذایی در زمان‌های معین داشته باشند.

ساعت روزانه هر فرد متفاوت است و الگوی ساعات خواب و بیداری نحوه عملکرد اندام‌های داخلی بدن را تعیین می‌کنند. بنابراین فرد باید با توجه به چرخه روزانه خود برنامه‌ای برای وعده‌های غذایی آماده کند.

صبحانه

در حالت ایده آل، فاصله بین صبحانه و شام باید ۱۲ ساعت باشد؛ حتی اگر ساعت ۶ صبح از خواب بیدار می‌شوید، دقت کنید که فقط بعد از اتمام ۱۲ ساعت ناشتا بودن از شام دیشب صبحانه می‌خورید. به همین دلیل است که گفته می‌شود زود خوابیدن و زود بلند شدن انسان را سالم می‌کند.

اولین وعده غذایی صبحانه باید سرشار از مواد مغذی لازم برای تامین انرژی بدن باشد تا بتوانید احساس انرژی کنید و بتوانید وظایف روزانه خود را با موفقیت انجام دهید.

اهمیت تنقلات

حدود ۴ ساعت طول می‌کشد تا دستگاه گوارش ما غذایی که می‌خوریم را هضم کند. بدن هر انسانی نمی‌تواند خود را با فاصله زمانی بین وعده‌های غذایی اصلی وفق دهد؛ زیرا مدیریت گرسنگی بخش مهمی از کاهش وزن است. بنابراین در مورد احساس گرسنگی بین وعده‌های غذایی اصلی، می‌توانید میان وعده‌های سالم مانند آجیل و میوه‌ها را مصرف کنید، آن‌ها سبک و سالم هستند.

بین صبحانه و ناهار باید یک وعده غذایی سبک و همچنین بین ناهار و شام یک وعده غذایی سبک مصرف شود.

ناهار و شام

ناهار باید حداقل ۶ ساعت بعد از صبحانه خورده شود و همان طور که در بالا ذکر شد، باید یک وعده غذایی سبک در این بین مصرف شود و باید مراقب بود زمان بین صبحانه و ناهار زیاد نشود؛ زیرا ممکن است منجر به اسیدیته شود. به همین ترتیب، فاصله ایده آل بین شام و ناهار نیز باید ۶ ساعت باشد و یک میان وعده در میان باشد و این مدت نباید طولانی شود؛ زیرا بر زمان صرف صبحانه روز بعد تاثیر می‌گذارد.

متخصصان سلامت و تغذیه معمولاً توصیه می‌کنند شام را سبک و ساده نگه دارید و اگرچه این برای همه خوب است؛ اما برای کسانی که قصد کاهش وزن را دارند، مفیدتر است.

پس از شام، بدن باید به مدت ۱۲ ساعت در حالت ناشتا قرار گیرد تا این که صبحانه روز بعد بیاید؛ بنابراین رمز عبوری که در این جا برای کاهش وزن در مورد آن صحبت می‌کنیم "۱۲ ساعت" است.

کد خبر 655108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha