جمعه ۱۹ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

جوبا: پلیس سودان اخیرا عده‌ای را به اتهام پوشیدن شلوار‌های تنگ دستگیر کرده است

ماموران پلیس پس از دستگیری این افراد به رسانه‌ها گفتند که احتمال می‌دهند آنها جزو گرو‌ه‌های تبهکاری باشند ، زیرا نحوه لباس پوشیدن‌شان شبیه اعضای این گروه هاست.

این در حالی است که برخی مقامات دولتی از این اقدام پلیس به شدت انتقاد کرده و آن را خلاف قانون می‌دانند. تعداد افراد دستگیر شده به 35 نفر می‌‌رسد و مقامات معتقدند پلیس باید به دلیل اتهام زنی غیرمنطقی خود از آنها پوزش بخواهد.

البته این افراد هم اکنون آزاد شده‌اند اما دلیل دستگیری آنها جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرده است.

ملاک سنجش امنیت شهر

بوینوس آیرس: کارشناسان برای برآورد درصد امنیت شهر‌ها دست به ابتکار جالبی زده‌اند. در این روش منحصر به فرد زمانی که برای سرقت یک دوچرخه رها شده در سطح شهر سپری می‌شود به عنوان ملاکی برای سنجش میزان امنیت شهر‌ها در نظرگرفته شده است؛

به این ترتیب که دوچرخه‌های ارزان‌قیمت در سطح شهر رها شده و توسط دوربین‌های مخفی زیر نظر گرفته می‌شوند تا مشاهده شود چه زمانی طول می‌کشد تا توجه کسی برای سرقت دوچرخه‌ها جلب شود.

به گفته کارشناسان،آنچه در این فیلم‌ها مشاهده می‌شود این است که شما با سارقان حرفه‌ای مواجه نیستید، بلکه برخی از مردم عادی با مشاهده دوچرخه رها شده در گوشه پیاده‌رو برای سرقت آن وسوسه می‌شوند.

به گفته کارشناسان در برخی مناطق سرقت دوچرخه‌ها چند دقیقه و در برخی مناطق دیگر تا یک ساعت به طول می‌انجامد.

بشقاب بشکنید

سن دیگو:  به وجود آمدن بحران اقتصادی در جهان به منبع درآمدی برای برخی افراد تبدیل شده است.

به عنوان مثال چند نفر در اقدامی جالب رستورانی تاسیس کرده‌اند که به هیچ‌وجه غذا نمی‌فروشد بلکه در منوی خود فهرست انواع بشقاب و لیوانی را ارایه کرده است که برای شکستن مناسب است.

به گفته مدیر این رستوران تحقیقات نشان داده است که شکستن کاسه و بشقاب در هنگام عصبانیت به خالی شدن فشار عصبی کمک می‌کند و این در حالی است که در این روز‌ها اغلب مردم دچار استرس و فشار عصبی ناشی از بحران اقتصادی هستند.

وی گفت: ما در این محل دلیل عصبانیت افراد را سؤال نمی‌کنیم اما با دریافت 10 دلار به آنها فرصت می دهیم تا در مدت 15 دقیقه هرچه دوست دارند بشقاب و لیوان بشکنند.

مشتریان این رستوران پس از سفارش نوع ظرف مورد نیاز خود آنها را با آخرین قدرت به سمت دیواری که برای این منظور در نظر گرفته شده است، پرتاب می‌کنند.

زن سنگدل

فلوریدا: زنی پس از ریختن آب جوش روی بدن شوهرش توسط پلیس دستگیر شد. این زن 52 ساله که از مدت‌ها پیش با شوهرش دچار اختلاف شده بود با نیت قبلی اقدام به جوش آوردن آب در کتری کرد و در حالی که شوهرش خواب بود آب جوش را روی وی ریخت.

این مرد نگون بخت از درد سوختگی از جا پرید و شروع به دویدن کرد. او از خانه بیرون رفت و آنقدر داد و فریاد کرد تا همسایگان با پلیس تماس گرفتند.

گفتنی است، شدت سوختگی بدن این مرد به حدی زیاد بوده که او باید چندین بار تحت عمل جراحی قرار گیرد تا بخشی از پوستش ترمیم شود.

همسر سنگدل این مرد هم اکنون درزندان به سر می‌برد و دادگاه برای آزادی مشروط او وثیقه تعیین کرده است.

اما نه تنها شوهرش بلکه هیچ یک از اعضای خانواده‌اش هم حاضر نیستند مبلغ وثیقه را به دادگاه بدهند تا او از زندان آزاد شود.

کد خبر 65382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز