مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۰
۰ نفر

گروه شهری: بهره‌برداری آزمایشی از چهارمین برج بزرگ دنیا، با حضور نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر، شهردار تهران و بسیاری از چهره‌های سیاسی، هنری و ورزشی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ما، احداث برج میلاد در سال 76 به مناسبت صدمین سال میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و پس از 11 سال سرانجام در دوره شهرداری محمد باقر قالیباف با شعار «آسمان نزدیک است» به بهره‌برداری رسید.

در مراسم بهره‌برداری آزمایشی از این برج، شهردار تهران گفت: برج میلاد نماد توان مهندسی کشور است و این طرح نماد تجمیع و تبلوری از رویکرد‌های نوین به مدیریت شهری است.

محمد باقر قالیباف به وضعیت کنونی شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: وضعیت کنونی تهران مطلوب نیست و با آنچه مردم ما لایقش هستند تفاوت بسیار دارد.

وی توجه مدیریت شهری را معطوف به کیفیت زندگی شهروندان و ارتقای آن دانست و افزود: توجه همزمان به کالبد شهر و احترام به حقوق شهروندی سبب اتخاذ روشی نوین در مدیریت شهری شده‌است. 

رئیس شورای شهر تهران نیز در این مراسم با اشاره به عزم مهندسی کشور برای تحقق ایده‌های بزرگ گفت: مهندسان ایرانی به خوبی نشان داده‌اند که می‌توانند علم و دانش قدیم ایران را دوباره بازیابند و نشان دهند که ما می‌توانیم.

مهدی چمران در ادامه افزود: به‌عنوان نماینده شهر تهران و اگر هم اجازه داشته باشم، از سوی مردم ایران از تمام دست‌اندرکاران ساخت این طرح عظیم ملی به‌ویژه شهردار محترم تشکر می‌کنم.

وی ساخت برج میلاد را تحولی اساسی در عرصه معماری کشور دانست و اظهار داشت: شاید این موضوع ما را به تاریخ گذشته معماری‌مان بیشتر متصل کند.

در ادامه مراسم احمد دنیا مالی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: هر نسل نیازمند معماری و شهرسازی عصر خویش است.

برج میلاد نیز می‌تواند نماد معماری عصر ما باشد. وی سال‌ها تلاش برای راه‌اندازی این برج را یاد‌آور شد و گفت: برج میلاد میراث ملی است که با تکیه بر اعتماد مردم راهی پر فراز و نشیب را طی کرد تا برای آیندگان به یادگار بماند.

دنیامالی همچنین اظهار داشت: این مجموعه می‌تواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی و ارتباطی و خدماتی شهروندان باشد و بنایی با مقیاس ملی است.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه نیز گفت: نماد جدید ایران اسلامی حاصل تلاش‌های بیش از یک دهه عمر، توان و جوانی ایرانیانی است که ایثار را پس از دوران دفاع مقدس در جبهه توسعه و آبادانی متبلور کرده و غرور ملی حاصل از این طرح را به ملت عزیز ایران تقدیم می‌کنند.

سید رضا میرصادقی در مراسم بهره برداری آزمایشی برج میلاد با بیان این مطلب گفت: برج میلاد رزومه شاخصی از کار گروهی، برنامه‌ریزی و کنترل طرح و دانش فنی و مهندسی را در داخل و خارج کشور به نمایش گذاشته است.

وی به آمار پیشرفت فیزیکی طرح برج میلاد از ابتدا تاکنون اشاره کرد و گفت: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مسئولان شهرداری بوده که پیشرفت‌های طرح را در مسیر جهش قرار داده و بی‌شک باید، این تغییر نگاه راهبردی را قدر نهاد.

میرصادقی افزود: اگر قرار بود برج میلاد با همان روند گذشته به اتمام برسد باید تا سال 96 به انتظار آن می‌نشستیم اما امروز با اعتماد مجموعه شهرداری و نیز اتخاذ نگرش نظام‌مند به طرح‌ها شاهد استفاده از بلندترین ساختمان ایران هستیم.

مدیرعامل شرکت یادمان سازه در ادامه به دلایل ایجاد تعویق در روند عملیاتی برج میلاد اشاره و تصریح کرد: تحریم و فضای مبهم بین‌المللی، پیچیدگی‌های فنی طرح و نیازمندی آن به تامین مصالح استاندارد شده روز دنیا‌، کمبود مصالح اولیه و شرایط جوی نا‌متعارف و غیرقابل پیش‌بینی در زمستان 86 از جمله مشکلات تحمیلی در روند پیشرفت برج میلاد بوده است.

وی با اشاره به آستانه ورود به عملیات مرحله دوم این طرح اظهار داشت: از حمایت‌ها و پشتیبانی شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تشکر کرده و از  اعتماد آنان  به نظام مهندسی کشور در خلق این سازه عظیم ملی که در شب همچون نگینی بر آسمان تهران ظاهر می‌شود، قدردانی می‌کنم.

کد خبر 65218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز