سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: خدا را شاکرم که امروز شاهد افتتاح پروژه بزرگی برای تهران هستیم و همه ما امروز جمع شدیم تا شاهد یک رویداد ملی باشیم

چرا که برج میلاد متعلق به همه ایرانیان است و با تاریخ این سرزمین و خاطرات مردمان آن گره می‌خورد. [گزارش تصویری همشهری‌آنلاین از افتتاح برج میلاد]

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم بهره برداری آزمایشی فاز یک پروژه برج میلاد با بیان این مطلب گفت: از اهداف انقلاب اسلامی ساختن ایرانی آباد، آزاد، مستقل و برخوردار از امنیت و دارای شان و منزلت والای انسانی و همچنین رسیدن به حیات طیبه اسلامی بود و حرکت مجاهدانه ملت ایران که با هوشمندی امام (ره) و اصول عقلانی انقلاب بنا شده بود با خلق حماسه‌های شکوه‌مند گره خورد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بیماری کم خود بینی جامعه ایرانی را درمان و تکیه به عزت ملی را جایگزین آن کرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به عنوان بازتاب دهنده روح انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید و ایران و ایرانی آموخت چگونه با وجود تحریم‌های گسترده با اتکا به خدا و روحیه رزمندگان و توانمندی‌های درون به جایگاه‌های رفیعی دست یابد و مشکلات بعد از این دوران مانع از رشد اندیشه ناب ایرانی نشد.

شهردار تهران ادامه داد: مدیریت شهری با تاسی از تعالیم عالیه اسلام، روحیه جهادی و تاکید بر رعایت کرامت انسانی و تامین خدمات اجتماعی در جهت خدمت به مردمی که در طول 30 سال از هیچ گونه فداکاری و ایثار دریغ نکردند گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در تمامی مشکلات توانست انسجام خود را حفظ و همت و اراده ملی خود را به رخ جهانیان بکشد، افزود: وضعیت کنونی تهران هنوز با آنچه که شایسته مردم پایتخت ایران است فاصله زیادی دارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در دوره جدید توجه به کیفیت زندگی و ارتقای سطح مادی و معنوی شهروندان را در اولویت کاری قرار داده و خدمت بدون منت را تنها راه قدردانی از اقدامات گران سنگ شهروندان می‌داند.

عکس از زهرا رفیعی

وی افزود: مدیریت شهری با آگاهی از مشکلات تهران و عمق بخشی به فعالیت‌ها راه خود را ادامه می‌دهد و امیدواریم تهران جزو پایتخت‌های برتر جهان باشد.

قالیباف در ادامه گفت: توجه به کالبد تهران همراه با نگاه به آسایش و اخلاق سبب نگرش سیستمی به اداره پایتخت شده که سعی دارد ضمن آگاهی به خرده فرهنگ ها با ایجاد وحدت رویه نظری و عملی نگرش نظام مندی به شهر را در سطح کلان کشور و ملی نهادینه کند.

وی افزود: رشد و توجه به خدمات شهری و سفرهای مختلف و ایجاد مجموعه‌ای از تصمیم گیران شهر با نگاه به اسناد بالادستی از جمله طرح جامع تهران و تدوین برنامه‌های راهبردی بر مبنای سند توسعه 5 ساله مناطق 22 گانه به منظور توسعه اجتماعی شهری، ایجاد درآمد پایدار، توسعه اقتصادی و مدیریتی، بهبود شبکه حمل و نقل، هویت سیمای شهر، گسترش صنعت بازیافت و ... از اهداف مورد توجه مدیریت شهری است.

وی افزود: در چارچوب این تفکر خارج کردن طرح‌های نیمه تمام در کنار بهره برداری از پروژه های جدید برای استفاده شهروندان مورد توجه قرار دارد و از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری در افتتاح پروژه‌ها، منطقی کردن هزینه فایده‌ها و جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر به شهروندان است.

قالیباف گفت: طولانی شدن بیش از اندازه پروژه‌ها به امری عادی بدل شده و عنصر زمان جزو کم ارزش ترین اموری است که به آن توجه نمی‌شود و برنامه ریزی ندارد، درحالی که استفاده درست از آن نماد حرکت روبه رشد یک کشور است.

به گفته وی زمان شناسی و ضرورت حرکت موفق در دنیای امروز ضروری است و استفاده درست از زمان و تخصیص منابع و هزینه‌ها بر عهده ما مدیران جامعه است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: با نصب روزشمار پروژه‌ها خود را متعهد کردیم تا تبعات ناشی از تاخیری که موجب فرسایش سرمایه و بی اعتمادی به دیگران می‌شود را مهار کنیم و مزین شدن پروژه های شهری به پیوست های فرهنگی و اجتماعی برای تهران از رویکردهای موفق این دوره بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه سرمایه‌ای به طرح‌ها و مرتفع کردن مشکلات از جمله فعالیت هایی است که بسیار مورد توجه قرار دارد افزود: برجی که در سال 72 فقط به عنوان برج مخابراتی تعریف شده بود به همت متخصصان دارای طرح جامع شد و با کارویژه‌های جدید مرکز مطالعات زیست محیطی و ابنیه‌ای در کنار بخش‌های ارتباطی و سرمایه گذاری در آن ایجاد و پایانی موفق داشت.

وی با تاکید بر اینکه ساخت این پروژه عظیم فضایی جدید در مهندسی کشور ایجاد کرد، غرور ملی را که در این بین آفریده شد حائز اهمیت دانست و افزود: کلنگ احداث برج میلاد   در سال 76 زمین خورد و اکنون در آستانه افتتاح فاز اول آن هستیم و این پروژه با توجه به حساسیت و کاربری‌های آن از مهمترین پروژه‌های شهری است که با هزینه‌های شهروندان و همکاری آنان و همت متخصصان به سرانجام رسید.

شهردار تهران با اشاره به اینکه برج میلاد چهارمین برج بلند دنیاست و این مسئله حساسیت و توجه به اتمام کار آن را صد چندان می‌کند‌، گفت: عملیات احداث برج و مجموعه های آن در طول 6 سال برنامه ریزی شد و کمبود اعتبارات‌، مشکلات فنی‌، اعمال تحریم ها‌، افزایش قیمت مصالح و سرمای 37 درجه زیر صفر در زمستان مانع انجام این کار نشد ، هرچند که اجرای طرح را به درازا کشاند و این پروژه بیش از زمان پیش بینی شده طول کشید.

وی افزود: به همین دلیل مدیریت تهران با عذرخواهی از شهروندان و اولویت تخصیص اعتبارات از اتلاف منابع و تحمیل هزینه های گزاف به تهران جلوگیری کرد و کار با سرعت ادامه یافت.

قالیباف با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در برج گفت:برای تبرک شدن این پروژه و دمیدن روح معنویت در فضای مجموعه دومین مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان و همچنین اجلاس شهرداران کلان شهرها در این برج برگزار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از زحمات دست اندرکاران که از آغاز طراحی و اجرای این پروژه عظیم همکاری داشتند و همچنین اعضای شورای شهر و شهرداران دوره های مختلف گذشته، کارگران و مهندسان گفت: افتتاح این نماد ملی را به مردم شهر تهران و ملت ایران تبریک می گویم و امیدوارم این عیدی فرزندان خادم خویش را بپذیرند.

قالیباف در ادامه گفت: آنچه در طول دوران مسئولیت خود شاهد بودم عشق به کار و خدمت خالصانه بود و برج میلاد نشانگر نیت‌های پاک با دانش روز جهانی  است که توسط فرزندان این سرزمین تحقق یافته است.

وی افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری موفقیت هایی از این دست حاصل آمیختگی روح معنوی و دانش ایرانی است که در زمینه انقلاب اسلامی رشد یافته است.

قالیباف ابراز امیدواری کرد شاهد روزی باشیم که این پروژه جزو پروژه‌های کوچک باشد و ما با سرعت برای فعالیت‌های بیشتر حرکت کنیم.

شهردار تهران در ادامه اجرای این کار را ادای دین به امام راحل(ره)، خون شهیدان و مردم عزیز کشور دانست و گفت: مطمئن هستم اگر دوستان شهیدم مانند شهید همت، باکری، زین الدین، کاظمی و کاوه نیز در چنین دورانی بودند جز این نمی‌کردند.

کد خبر 65230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز