همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: برج میلاد از اموال عمومی شهر تهران ساخته شده و هیچیک از بخش‌های آن به فروش نخواهد رسید و واحدهای اداری و تجاری آن نیز با قرارداد به متقاضیان اجاره داده خواهد شد.

دکتر محمد باقر قالیباف با حضور در برنامه تلوزیونی "تهران 20 " از شبکه تهران که از محل برج میلاد بر روی آنتن رفته بود اظهارداشت: برای اولین بار در سال 1370 طرح احداث برج میلاد به عنوان یکی از بزرگترین برجهای مخابراتی دنیا مطرح شد. [گزارش شهردار تهران درباره برج میلاد]

وی افزود: از بین 17 نقطه مورد نظر برای احداث برج میلاد در سال 1372 نقطه کنونی به دلیل ویژگیهای شاخص مانند وجود دسترسی‌های مناسب، مرکزیت در شهر و مرغوبیت زمین، برگزیده و سرانجام عملیات اجرایی احداث برج در سال 76 آغاز شد.

شهردار تهران تصریح کرد: از سال 76 تا زمانی که ما کار خود را در شهرداری تهران آغاز کردیم یعنی حدود 8 سال، پروژه ملی برج میلاد 40 درصد پیشرفت داشت اما پس از آن که به شهروندان تهرانی قول دادم که هیچ پروژه نیمه کاره ای در شهر باقی نخواهد ماند، با سرعت زیاد عملیات احداث برج پیگیری شد تا موفق شدیم در مدت 30 ماه ، 60 درصد از عملیات اجرایی باقی مانده احداث پروژه را تکمیل کنیم.

قالیباف با تاکید براینکه برج میلاد از لحاظ ایمنی، طراحی، تکنولوژی و ساخت بر اساس علم و تکنولوژی روز دنیا احداث شده است، گفت: بخش‌هایی از برج برای بازدید عموم آزاد است و بخشهایی نیز تنها برای امکانات فنی و مخابراتی و تلوزیونی به کارگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازه راس برج میلاد 13 هزار متر زیر بنا دارد خاطرنشان کرد: اگر چه برج میلاد چهارمین برج مخابراتی بزرگ در جهان است اما از نظر سازه راس بزرگترین سازه در جهان را دارد.

شهردار تهران با اشاره به سئوالی در مورد اینکه چرا برخی از بخش‌های داخل برج تکمیل نشده است گفت: سازه برج را بر اساس فاز 1 این طرح تکمیل کرده‌ایم اما سازمان‌ها و نهادهایی که می‌خواهند از بخش‌های مختلف برج استفاده کنند مانند صدا و سیما و مخابرات باید خود اقدام به تجهیز بخش‌های مربوط به خود کرده و در واقع با صلاحدید خود این بخش‌ها را به بهره‌برداری برسانند.

وی افزود: البته در مورد بخش‌هایی مانند رستوران گردان، شهرداری تهران خود تکمیل کننده کار است و بعد از آن این بخش‌ها به متقاضیان بر اساس قرارداد اجاره داده خواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری قصد مدیریت جزء بر مجموعه‌های برج میلاد را ندارد اظهارداشت: برج میلاد از اموال عمومی شهر تهران ساخته شده و هیچیک از بخشهای آن به فروش نخواهد رسید و واحدهای اداری و تجاری آن نیز با قرارداد به متقاضیان اجاره داده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برج میلاد همیشه در مالکیت شهرداری تهران باقی خواهد ماند ادامه داد: پس از بهره برداری رسمی از فاز نخست برج میلاد بلافاصله عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه آغاز می‌شود که امیدواریم طی مدت 3 سال فاز دوم نیز به اتمام برسد و با احداث واحدهای تجاری، اداری و هتل 5 ستاره ، مجموعه برج میلاد تکمیل و جاذبه‌های توریستی برج نیز افزایش یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه روز سه‌شنبه  16 مهر برج میلاد به صورت آزمایشی افتتاح می‌شود گفت: در تمام دنیا اینگونه بناها مدت زمان کوتاهی به صورت آزمایشی بهره برداری می‌شوند و برج ملی میلاد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در 29 و 30 آبان امسال نیز کنفرانس شهرداران کلانشهرهای آسیا در برج میلاد برگزار می‌شود که پیش‌بینی شده بهره‌برداری رسمی از برج در این تاریخ صورت بگیرد.

قالیباف افزود: در تاریخ 23 و 24 آبان ماه نیز مسابقات بین‌المللی قرآن در تهران برگزار می‌شود که امیدواریم برگزاری این مسابقات در برج میلاد مایه خیر و برکت برای بزرگترین سازه کشورمان شود.

شهردار تهران همچنین با تقدیر از تمام افرادی که از ابتدا تا کنون در احداث این برج نقش داشته‌اند گفت: باید دست کارگرانی را بوسید که در سرمای 37 درجه زیر صفر در زمستان سال گذشته برای بهره برداری سریع تر از برج میلاد زحمت کشیدند.

وی با تاکید براینکه  تلاش مهندسان ایرانی که برای احداث برج میلاد تلاش کرده اند قابل تقدیر است اظهارداشت: مهندسین خارجی از احداث این برج به دست ایرانیها تعجب می‌کنند حال آنکه میانگین سنی مهندسین این پروژه بزرگ ملی تنها 31 سال است و در واقع جوانان احداث کننده بلندترین سازه کشور بودند که در طول تاریخ افتخار ملی برای ما محسوب می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه بر روی پرتال شهرداری تهران خصوصیات و جزئیات برج میلاد ذکر شده است تصریح کرد: طی چند روز گذشته بیش از 15 هزار نفر برای بازدید از برج میلاد ثبت نام کرده‌اند که نشان از استقبال بسیار خوب شهروندان از این برج دارد و در صورتی که این روند ادامه یابد شاید متقاضیان مجبور باشند هفته‌ها در لیست انتظار بازدید از برج منتظر بمانند.

کد خبر 65055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز