یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۶
۰ نفر

گروه شهری: در حال حاضر برای بازدید از برج میلاد هیچ فروش بلیتی صورت نمی‌گیرد و تا پایان دوره بهره‌برداری آزمایشی از این برج، بازدیدها تنها در قالب دعوت و محدود به سازمان‌ها، ‌ادارات و خانواده‌های شهدا خواهد بود.

به گزارش همشهری، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان جلسه دیروز شورای شهر که  بدون حضور مستمع برگزار شده بود، به‌جای خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی اظهار داشت: بعد از افتتاح برج تا 22 بهمن روزی هزار نفر از بین نخبگان و خانواده‌های شهدا می‌توانند از برج بازدید داشته باشند.

چمران گفت: در جلسه دیروز شورای شهر ، محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز شرکت داشت و گزارشی از نحوه شروع به کار این برج (یعنی از سه‌شنبه‌شب) ارائه کرد.

بنابراین گزارش، ابتدای جلسه دیروز همچنین لایحه پیشنهادی شهردار تهران درباره هزینه‌های مورد نیاز برای حادثه دیدگان مسجد ارگ مطرح شد، چمران در این‌باره گفت: براساس قانون، شهرداری از محل ماده 17 مجاز به هزینه کردن 25 میلیون تومان است اما با توجه به اینکه میزان هزینه‌های صرف شده برای حادثه‌دیدگان مسجد ارگ به 45 میلیون تومان رسید، به همین دلیل شهرداری با آوردن این لایحه، مجوز پرداخت این هزینه را از شورای شهر تهران دریافت کرد.

در جلسه دیروز شورای شهر همچنین یک فوریت لایحه اخذ ودیعه از بلیت‌های اعتباری مترو به تصویب رسید.

به گفته چمران، مبلغ کارت‌های اعتباری حدود نیم دلار معادل 450 تومان است که شرکت بهره‌برداری مترو تاکنون مبلغ 500 تومان دریافت می‌کرد.

اعضای شورا، دیروز با تصویب یک فوریت با اخذ مبلغ 50 تومان اضافه به‌عنوان ودیعه و ذخیره از سوی شرکت بهره‌برداری مترو موافقت کردند.این مبلغ اضافه به‌منظور تشویق شهروندان در نگهداری مناسب از بلیت‌های اعتباری در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر تهران از مزایای  دیگر دریافت این مبلغ ذخیره گفت: درصورتی‌که شهروندی با اتمام شارژ کارت خود مواجه شود و مبلغ کافی نیز برای تمدید آن به همراه نداشته باشد، می‌تواند از ذخیره مبالغ مذکور، کارت خود را علی‌الحساب شارژ کند و به این ترتیب از اسراف در خرید کارت و دور انداختن آن جلوگیری می‌شود.

چمران اظهار کرد: در جلسه دیروز همچنین حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران به‌عنوان نماینده شورای شهر تهران در کمیسیون حل اختلاف شهرداری تهران انتخاب شد، در این کمیسیون به اختلافات پیمانکاران و مردم با شهرداری تهران رسیدگی می‌شود.

همچنین در جلسه دیروز 22 نفر از ذی‌حسابان و قائم‌مقامان ذی‌حساب که هفته گذشته به شورا معرفی شده بودند مورد تایید نهایی قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در جلسه دیروز که با حضور شهردار تهران برگزار شد، همچنین گزارش صورت‌های مالی سال 86 که توسط شهرداری تهران به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارائه شده است، قرائت شد. اما ارائه این گزارش به‌دلیل برخورداری از جزئیات زیاد در جلسه دیروز نیمه‌کاره ماند.

رئیس شورای شهر تهران، در ادامه توضیحات خود تاکید کرد: در جلسه دیروز همچنین شهردار تهران گزارشی را از برگزاری مراسم عید سعید فطر در مصلای تهران ارائه کرد و اعضای شورای شهر تهران از تلاش یک‌ماهه شهرداری تهران تقدیر و تشکر کردند.

مراحل بهره‌برداری از برج میلاد

رئیس شورای شهرتهران با اشاره به اینکه 3طبقه از برج به همراه تونل و جاده مربوط به آن آماده است اظهار امیدواری کرد تا زمان پایان دوره بهره‌برداری آزمایشی، تمامی طبقات  رأس سازه برج تکمیل شود.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: البته پیش‌بینی‌هایی نیز وجود دارد که همزمان با برگزاری اجلاس شهرداران کلانشهرهای کشور‌های اسلامی که اواخر آبان ماه برگزار می‌شود، زمان بهره‌برداری مقدماتی برج به پایان برسد.

کد خبر 64998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز