مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

سما: خبرگزاری آسوشیتدپرس در واکنش به افتتاح برج مخابراتی در تهران، آن را حرکتی در راستای مدرنیسم توصیف کرد.

آسوشیتدپرس در پی افتتاح برج میلاد چهارمین برج مخابراتی بلند در جهان پس از برج‌های تورنتو، مسکو، و شانگهای، در شمال غربی شهر تهران به ارتفاع 435 متر (1427 فوت)، اعلام کرد: این برج بنایی است که می‌تواند به‌عنوان سمبل تلاش‌ ایران  به مدرن‌سازی این کشور خدمت کند.

این خبرگزاری همچنین در ادامه مطلب خود، افتتاح این برج در دوره محمدباقر قالیباف، چهارمین شهرداری که این برج، از زمان کلنگ خوردن آن به‌خود دیده را موفقیتی برای شهردار تهران عنوان کرده است.

آسوشیتدپرس در گزارش خود از قالیباف به‌عنوان یک محافظه‌کار میانه‌رو نام می‌برد که تصویری از یک پایتخت مدرن، ساختمان‌های بلند و مرتفع، پارک‌ها و ساخت سالن‌ها را ارائه داد.

خبرگزاری فرانسه نیز با پوشش این رویداد آن را چهارمین برج بلند مخابراتی جهان توصیف می کند و می‌نویسد: انتظار می‌رود این برج حدوداً 194 میلیون دلاری درپایتخت بزرگ ایران به‌عنوان نماد ملی کشور به حساب آید.

این خبرگزاری همچنین با اشاره به مشخصات این برج، از جمله هزینه و مدت دوره ساخت آن نوشت: این برج ملهم از معماری اسلامی است که می‌تواند از برج و قله آن به رسم قدیم صدای موزون اذان شنیده شود.

برخی دیگر از پایگاه‌های اینترنتی خبری، آن را بزرگ‌ترین پایگاه اینترنتی‌ تفریحی ایران عنوان کرده‌اند و دیگر پایگاه اینترنتی‌ها به‌ویژه در منطقه خلیج فارس آن را اوجی جدید در دستاوردهای ایرانی توصیف کردند و یکی از موفقیت‌های شهرداری تهران در کنار طرح‌های دیگری همچون سامانه اتوبوس‌های تندرو برشمردند

کد خبر 65318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز