سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌‌دستگاه‌های نظارتی و بازرسی سه قوه،‌ در جلسه سران سه قوه مصوب شد به صورت تشکیلاتی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علیرضا جمشیدی نشست خبری این هفته قوه قضاییه افزود: سازمان بازرسی کل کشور در قوه قضائیه و سازمان حسابرسی در قوه مجریه و دیوان محاسبات در قوه مقننه از این پس با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین با اشاره به تصویب سند چشم انداز این قوه در افق سال 1404 در جلسه مسئولان عالی قضائی گفت: قوه قضائیه برای تحقق این سند، در حال تدوین برنامه پنج ساله سوم قضایی است.[سند چشم‌انداز قوه قضائیه تصویب شد]

جمشیدی افزود: بر اساس این سند، قوه قضائیه در سال 1404، دستگاهی مستقل، عدالت گستر، کارآمد و اثرگذار در همه عرصه‌ هاست و همچنین در دسترس و مورد اعتماد همه آحاد جامعه خواهد بود.

اعدام برای عاملان حادثه شیراز
سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم اعدام برای هفت نفر از متهمان حادثه تروریستی بمب گذاری در شیراز خبر داد. 

علیرضا جمشیدی در ادامه نشست خبری با خبرنگاران افزود: بر اساس رای دادگاه 7 نفر از متهمان این پرونده به عنوان محارب مطرح و به اعدام محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه درباره اجرای حکم محمد رضا حدادی نوجوان متهم به قتل در شیراز در چند روز آینده گفت: ‌رای این پرونده قطعی است اما در حال حاضر دستور توقف اجرا صادر شده است.

وی افزود: در این گونه از پرونده ها، قصاص حق اولیا دم مطرح است و تا زمانی که قوانین به همین شکل باشد کاری نمی‌توان انجام داد اما در لایحه قانون اطفال این موارد پیش‌بینی شده است که امیدواریم به زودی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی درباره اتهام افرادی به نام مهدی ذاکری و دکتر اعلایی افزود:‌ پرونده این دو فرد، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی در دادسرای تهران مطرح است.

جمشیدی درباره اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر علنی برگزار شدن دادگاه باند پالیزدار گفت:‌ اصل بر علنی بودن دادگاه‌ است مگر آن که قاضی تشخیص بر غیرعلنی بودن آن بدهد.

وی افزود: کار تحقیقاتی این پرونده به پایان رسیده و بازپرس در حال صدور کیفرخواست است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره امکان مرخصی برای شهرام جزایری با خنده گفت: در حال حاضر جرات مرخصی دادن به شهرام جزایری را نداریم؛ اما بر اساس قانون وی نیز می تواند از مرخصی استفاده کند.

محکومیت برای اختلاس کنندگان بانک رفاه
سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت ده نفر به حبس و جزای نقدی در پرونده کلاهبرداری بانک رفاه شعبه قلهک خبر داد.

وی افزود: ‌در پرونده اختلاس بانک رفاه شعبه قلهک فردی به نام علیرضا عماد‌الدین از طریق گشایش اعتبار اسنادی و پرداخت رشوه 220 میلیارد تومانی، از اموال بانک و بیت المال تحصیل کرده بود که پس از محاکمه، ده نفر ار جمله عمادالدین به حبس‌های متعدد، جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند. چهار نفر از محکومان کارمند بانک و بقیه ارباب رجوع بودند.

وی در ادامه درباره پرونده دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این پرونده از طرف شاکی خصوصی و به عنوان تصرف عدوانی مطرح شده که بر اساس آن، معاون سابق دانشگاه به دادگاه احضار و با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی نیز آزاد شده و پرونده در حال بررسی است.

وی درباره احتمال حضور عبد الله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دادگاه گفت: ‌در صورت تشخیص قاضی پرونده هر فردی برای ادای توضیحات از جمله آقای جاسبی ممکن است در دادگاه حاضر شود.

جمشیدی در باره پرونده حادثه ریزش ساختمان در سعادت آباد نیز گفت: بر اساس نظر هیات 5 نفره، برخی از افراد و ارگان‌ها در این حادثه مقصر هستند و قتل نیز در این حادثه از نوع قتل غیرعمد مطرح شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: تمامی افراد متواری پرونده نیز دستگیر شدند و در اختیار مقامات قضایی قرار دارند.

کد خبر 65181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز