هفته‌نامه‌ی دوچرخه > فاطمه عباسی: گروه جوانی از پارکورکاران فرانسوی با نام «گنگ ویزی»، با استفاده از مهارت‌های آکروباتیک خود چراغ‌های خیابانی را خاموش می‌کنند تا نسبت به آلودگی‌های نوری، اعتراض خود را علنی کنند.

اعتراض پاركوركاران فرانسوي به آلودگي‌هاي نوري

اعضای این گروه نیمه‌شب چراغ‌های مغازه‌های تعطیل‌شده را در یک بازی گروهی خاموش می‌کنند. این گروه قصد دارند با سفر به سراسر اروپا، چراغ‌های خیابان‌های بیش‌تری را خاموش کنند و پیام خود را به گوش مردم جهان برسانند.

«ماتیو برولارد»، سرگروه این تیم ۹ نفره می‌گوید همه‌چیز از یک بازی گروهی شروع شد که در ابتدا شوخی بود. اعضای این تیم متوجه شده بودند تابلوهای مغازه‌ها معمولاً کلیدهای قطع‌کننده‌ی کوچکی دارند که در بیرون فروشگاه‌ها و البته در ارتفاع بالا نصب می‌شوند. از همین‌جا بود که این دوستان پارکورکار باهم قرار گذاشتند تا برای پیداکردن و خاموش‌کردن این کلیدها بالا بپرند!

تلاش موفقیت‌آمیز این جوانان از شهر رِن فرانسه آغاز شده و این‌روزها ویدیوهای این گروه به بیش از۸۰۰هزار بازدید در فضای مجازی رسیده است.

آلودگی نوری شهرها، نه فقط ما را از دیدن زیبایی آسمان شب محروم کرده، بلکه برای پرنده‌ها نیز خطرناک است و باعث گم‌کردن مسیر و بیماری آن‌ها می‌شود. مصرف بیش از حد برق و انرژی برای طبیعت نیز مضر است و جو زمین را آلوده کرده است.


عکس: کیت سوجی

کد خبر 651064

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha