برای گشت‌وگذار و لذت بردن از امکانات دیدنی پایتخت، همیشه گزینه‌های زیادی پیش رو داریم؛ از طبیعت‌گردی تا دیدن عمارت‌های تاریخی و کاخ‌موزه‌های تهران.

آدرنالین پارک

همشهری محله _ راحله عبدالحسینی‌: با افتتاح آدرنالین پارک در محله سعادت‌آباد در شهریور امسال باید پرونده جدیدی از گردشگری را باز کنیم و اسمش را بگذاریم: گردشگری از نوع هیجان‌انگیز. در آدرنالین پارک، نه فقط برای جوانان بلکه برای همه افرادی که دوست دارند کمی از زندگی ماشینی و معمولی روزمره فاصله بگیرند، بازی و تفریح وجود دارد. خبر خوب اینکه در روزهای آینده دومین آدرنالین پارک هم در برج میلاد افتتاح می‌شود.  

همان‌طور که از نام این مجموعه پیداست، برای ورود به آن باید کمربندها را محکم ببندیم؛ چون قرار است وسایل بازی و سرگرمی حسابی آدرنالین خون ما را بالا ببرند و ساعاتی متفاوت را تجربه کنیم. به همین دلیل هم اسم این پارک را آدرنالین گذاشتند. زیرا وقتی در این پارک سرگرم بازی‌های مختلف هستیم، آدرنالین خونمان بالا می‌رود. به گفته «امیر بدری» مدیر مجموعه آدرنالین پارک که خود رکورددار پرش آزاد در جهان و بدلکار است، تجربه بازی‌ها و ورزش‌هایی که باعث ترشح آدرنالین در خون می‌شود، بسیار هیجان‌انگیز است. او می‌گوید: «آدرنالین پارک محله سعادت‌آباد در میدان بهرود، نخستین مجموعه آدرنالین پارک در ایران به این وسعت است؛ جایی که فقط ورزش‌های هیجان‌انگیز کنار هم باشد.» 

گشت و گذار در نخستین «آدرنالین پارک »پایتخت | پرش آزاد به یــک دنیا هیجان !

  •  بازی‌های ایمن 

وقتی اسم تفریح و ورزش هیجان به میان می‌آید یاد بانجی جامپینگ می‌افتیم. شاید به این دلیل که نام این ورزش به‌عنوان نخستین ورزش مهیج در ذهنمان گره خورده و در مجموعه توچال، بوستان نهج‌البلاغه و بوستان ولایت هم آن را دیده‌ایم و البته برخی از ما هم که آن را تجربه کرده‌ایم. اما در آدرنالین پارک باید پا را فراتر بگذاریم و علاوه بر بانجی جامپینگ دنبال بازی‌های جدیدتری برای بالابردن آدرنالین خونمان باشیم. خیالمان بابت ایمنی وسایل آدرنالین پارک جمع است. چون به گفته بدری وسایل ورزشی مجموعه آدرنالین ضریب ایمنی ۸ دارد که در نوع خود بسیار ایمن به حساب می‌آید. ضریب ایمنی ۸ یعنی همه تجهیزات آن وسیله از یک پیچ تا اسکلت فلزی دستگاه می‌تواند ۸ برابر ظرفیت وزن را تحمل کند.

  • آدرنالین پارک کجاست؟  

نخستین پارک با تفریحات خاص مهیج که هزارمترمربع مساحت دارد در محله سعادات‌آباد، ضلع جنوب‌شرقی میدان بهرود واقع است. برای حضور در آدرنالین پارک ساعت ۸ تا ۲۰ فرصت دارید.  

انواع تفریح در آدرنالین پارک 

  • نردبان معلق 

 طناب‌هایی که از سازه‌های آهنی آویزان شده‌اند، همان نردبان معلق در آدرنالین پارک است. یک بازی هیجان‌انگیز و جست وجوگرانه برای افرادی که به شدت دوست دارند هیجان را تجربه کنند. یکسری طناب از سازه‌ها آویزان شده و مانند پل معلق است. نردبان‌های معلقی هم هست که از آن بالا می‌روند. دیواره سنگ‌نوردی معلق در ارتفاع ۹ متری قرار دارد و هیجان‌طلب‌ها را فرامی‌خواند.  

  • پرش آزاد 

پرش آزاد روی تشک بادی یا همان ایربگ انجام می‌شود. بلندترین سکوی پرش با ارتفاع ۴۰‌متر هم اینجاست. ۳ سکوی پرش با ارتفاع ۳، ۶ و ۹ ‌متر هم برای بزرگسالان هست. البته یادتان باشد که پرش از ارتفاع بیش از ۳‌متر به تمرین و آمادگی جسمی نیاز دارد. سازه‌ای هم برای پرش آزاد روی تشک باد بچه‌هاست که سکوهای ۲ و ۴ متری دارد.  
 

گشت و گذار در نخستین «آدرنالین پارک »پایتخت | پرش آزاد به یــک دنیا هیجان !

  • سوئینگ

مثل تابی است که ۵ صندلی دارد. هر نفر با کمربند به صندلی محکم قفل می‌شود تا ایمنی افراد تضمین شود. ارتفاع سازه سوئینگ ۳۰‌متر است. تا ۳۰‌متر بالا می‌رود و بعد رها می‌شود.  
 

  • بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ در آدرنالین پارک از ارتفاع ۴۰ متری انجام می‌شود. اما سازه ۶۰ متری است. تفاوت سازه این بانجی جامپینگ با دیگر سازه‌ها این است که از ارتفاع ۴۰ تا ۶۰‌متر از سازه‌ای ایمن ساخته‌شده تا علاقه‌مندان بتوانند در ارتفاع و شرایطی ایمن عکس بگیرند. آن هم عکس سلفی در حالی که کل پایتخت در نمایی خاص زیر پایتان است.  
 

کد خبر 650981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وجدان IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    9 0
    دمتون گرم فقط توی محله پولدارها بسازید ما گه جنوب شهر هستیم ........چی؟؟؟؟؟