شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

کودکان هنگام صبح به انرژی زیادی نیاز دارند، بنابراین باید صبحانه‌ای را آماده کنید که هم سرشار از کالری و ویتامین باشد و هم کودکان آن را دوست داشته باشند.

صبحانه کودکان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبر فوری، قطعا شما به عنوان یک مادر سعی دارید که همیشه مواد مغذی و سالم را از طریق رژیم غذایی به کودک خود برسانید . اینکه همیشه درگیر این هستید که کودک خود را به خوردن صبحانه ملزم کنید، یکی از وظایف بزرگ شما در طول روز است که البته زحمت زیادی هم دارد. یک صبحانه با پروتئین بالا برای کودکان به آنها کمک می‌کند تا بتوانند روز خود را با انرژی زیادی آغاز کنند. حال در این قسمت پیشنهادات خود را در مورد استفاده از صبحانه‌های مقوی به شما خواهیم داد.

۱. تخم مرغ

تخم مرغ منبع عظیمی از پروتئین است که برای شروع روز کودکان عالی است. بهتر است که نوع تخم مرغ را به گونه‌ای تهیه کنید که کودک شما مزه آن را بیشتر می‌پسندد و یا هر روز در سرو آن تنوع ایجاد کنید.

تخم مرغ آب پز معمولا پرطرفدارترین نوع برای کودکان است و راحت‌تر هم خورده می‌شود. همچنین می‌توانید یک روز هم به او املت بدهید تا از طعم یکنواخت تخم مرغ خسته نشود.

صبحانه سالم و مفید برای کودکان

۲. آجیل

چهار مغز اصلی یک منبع قوی از پروتئین است که مواد مغذی زیادی را به بدن کودک می‌رساند. می‌توانید این آجیل را از هر طریقی به کودک بدهید و یا حتی آن را با مواد دیگر ترکیب کنید.

کره بادام زمینی یکی از منابع اصلی پروتئین است که استفاده از آن همراه با نان تست یا حتی روی میوه مزایای زیادی را به بدن کودک می‌رساند و همچنین می‌توانید خود بادام زمینی و یا مغزهای دیگر را به ماست فرزندتان برای صبحانه اضافه کنید.

۳. پودر پروتئینی برای اضافه کردن سریع به رسپی صبحانه

اگر کودک شما اهل ناخونک زدن است و درست غذا نمی‌خورد، می‌توانید کمی پودر پروتئین را به رسپی صبحانه او اضافه کنید. موادی مثل جو، پودر شیر، تخم مرغ ، موز و .. در غذاها می‌تواند میل کودک را به صبحانه چند برابر کند.

۴. اسموتی پروتئین

اسموتی‌ها برای صبحانه خوش طعم، مقوی و حاوی پروتئین هستند و به راحتی تهیه می‌شوند. اضافه کردن مقداری پودر نارگیل، کره بادام زمینی، موز، وانیل، زرده تخم مرغ، پودر کاکائو و پودر دارچین می‌تواند اسموتی خوشمزه‌ای را بسازد و همچنین می‌توانید بر اساس ترجیح کودک این مواد تشکیل دهنده را کمی تغییر دهید.

۵. اسموتی توت فرنگی

اسموتی توت فرنگی بسیار خوشمزه است و می‌تواند تا نصف روز کودک شما را سیر نگه دارد. کافی است که کمی توت فرنگی را با جوی خام، ماست یونانی، عسل و شیر ترکیب کنید.

صبحانه سالم و مفید برای کودکان

۶. گوشت

اضافه کردن گوشت به صبحانه کودک طعم متنوعی را به دهان او می‌دهد و بسیار مقوی است. می‌توانید یک روز در هفته در صبحانه از گوشت به صورت‌های گوناگون استفاده کنید. از گوشت‌هایی با پروتئین بالا و چربی کم استفاده کنید.

۷. محصولات لبنی

استفاده از محصولات لبنی برای صبحانه یک استارت خوشایند و خوشمزه است. مثلا شیر، ماست، پنیر و تکه‌هایی از پنیر کاتیج می‌تواند پروتئین کافی را به بدن کودکتان برساند. میلک شیک‌های خوشمزه، نان تست با پنیر و کاتیج گریل شده نیز برای صبحانه او مفید خواهد بود.

۸. جو

جو یکی از مواد غذایی با پروتئین بالا در صبحانه است که می‌توانید آن را با پنکیک و یا میوه‌ها همراه کنید تا صبحانه سالم‌تری داشته باشید.

۹. سرلاک

یک کاسه سرلاک را با میوه و شیر مخلوط کنید و به کودکتان بدهید تا علاوه بر طعم خوشمزه آن بتواند از پروتئین موجود در این ماده نیز استفاده کند.

۱۰. سالاد

برای تنوع بیشتر در صبحانه می‌توانید یک بشقاب سالاد نیز استفاده کنید. در این سالاد می‌توانید از گوشت، تخم مرغ، سبزیجات سبز و ... برای خوشمزه شدن و افزایش میزان پروتئین استفاده کنید تا انرژی کودک را در طول روز تامین کنید.

کد خبر 650150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha